بهره مندی 30 روستای شهرستان فیروزکوه از آب آشامیدنی تا نیمه دوم سال

سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، در خصوص مطالبات فرهنگیان تصریح کرد: پیگیری مطالبات فرهنگیان و کارگران جزو اولویت های مجلس یازدهم است؛ بحث رتبه بندی معلمان، نهضت سوادآموزی و غیره در قانون بودجه 1400 دیده شده اما عملکرد نامناسب وزارت آموزش و پرورش مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی در ادامه اشاره داشت: در 15 روز گذشته بارش تگرگ در دماوند که بین 100-70 درصد به باغات خسارت وارد شد؛ جاری شدن سیل در روستاهای دماوند و فیروزکوه را شاهد بودیم؛ با بیش از 22 مقام ملی و استانی در خصوص این اتفاقات صحبت شده است؛ گزارش کامل از خسارات در این دو شهرستان طی نامه به وزیر جهاد کشاورزی تقدیم شد؛ مقرر شد ظرف چند روز آینده شاهد کمک های وزارت جهاد کشاورزی باشیم.

رسولی نژاد با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به 6 روستا بیان کرد: بحث آبرسانی به 5 روستا در دماوند و یک روستا در فیروزکوه پیگیری و افتتاح شد؛ 30 روستا تا نیمه دوم سال از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار خواهند شد؛ تا پایان تیر ماه 15 روستای دهستان پشتکوه فیروزکوه از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه با اشاره به پروژه آبرسانی به سرخه، اظهار داشت: آبرسانی به روستای سرخه در زمان نماینده قبلی مصوب و عملیات اجرایی آن شروع شد؛ در زمان من حدود 80 درصد کار انجام شده بود؛ این پروژه ای ملی بود و دولت نیز پیگیر آن بود؛ از وزیر نیرو درخواست کردم در این پروژه 15 روستای فیروزکوه هم از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شوند؛ کل اعتبار این پروژه 141 میلیارد تومان بود که 81 میلیارد تومان صرف انتقال آب به سرخه شد و در مسیر در ابتدا قرار شد 60 میلیارد باقیمانده برای شهرستان فیروزکوه اختصاص یابد.

وی با تاکید بر این که به عقیده من در کنار وظایف تعیین شده یعنی قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین، یک نماینده باید پیگیر مطالبات مردم باشد، افزود: گرفتن اعتبار برای اختصاص آب به روستاهای فیروزکوه در این پروژه کار سخت و دشواری بود؛ در پروژه فخری زاده آبرسانی به 22 روستا از شهرستان دماوند و فیروزکوه برنامه ریزی شده است.

رسولی نژاد خاطرنشان کرد: در بحث بودجه فاضلاب شهر رودهن میزان اعتبار اختصاص داده شده کافی نبود؛ در بحث پروژه های ملی یک بحث تعیین بودجه و دیگری تخصیص بودجه است که تخصیص بودجه اهمیت بیشتری دارد چون گاهی دولت از بودجه عمرانی کم می کند و این بودجه را تخصیص نمی دهد؛ باید پیگیری شود که این بودجه ها تخصیص یابد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم در خصوص اشتغال اذعان داشت: در این بحث به دنبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری با توسعه شهرک های صنعتی هستیم؛ شهرک صنعتی علیدره 435 هکتار است و بحث تخفیف زمین ها را از طریق وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری کردیم؛ بعد از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و به فاصله یک هفته جلسات استانی را به منظور پیگیری مصوبات برگزار کردیم، جلسات پیگیری با مسئولین در دو شهرستان همچنان برگزار خواهد شد؛ پیگیری مطالبات در دو شهرستان متوازن است؛ سرمایه گذارانی را به دو شهرستان دعوت کردیم، پیگیر طرح های گردشگری به جد هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: 12 سال مشکلات جمع شده و بسیاری توقع دارند این مشکلات در کوتاه ترین زمان حل شود ولی شرایط بودجه ای نامناسب است؛ بودجه سال 99 توسط مجلس قبل تصویب شده است و  آثار پیگیری ها را در بودجه 1400 خواهید دید؛ دستوراتی که از مقامات ملی می گیریم عمده کار باید در سطح شهرستان ها انجام شود.

وی عنوان کرد: ساخت نحل استقرار دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه سی تی اسکن در اولویت است و بحث تجهیزات باقیمانده بیمارستان امام خمینی(ره) و تقویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان را پیگیر هستیم.

نماینده مردم دماوند و فیرکزوه تاکید کرد: ساخت ورزشگاه ها و تجهیزات ورزشی در اولویت ما است؛ روند این امر همانند گذشته روند مطلوبی نیست ولی تلاش می کنیم سالن های ورزشی جدید در شهرستان ساخته شود؛ بروکراسی ها و کارهای اداری که زمان زیادی از مردم و مسئولین می گیرد درخور و شایسته نیست.

رسولی نژاد در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، بیان کرد: در سال آخر دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط وزیر وقت جهاد سازندگی به اعضای دولت آقای هاشمی زمین هایی داده شد که تعدادی از این افراد در دولت فعلی بودند و هستند؛ چرا با این واگذاری ها برخورد نشد؟ در حالی که ساختمان دامداری در نجفدر تخریب شده، در حالی که فرد بومی شهرستان است و می شد مشکل دامداری را با منابع طبیعی برطرف کرد؛ من آن شبی که فیلم تخریب به دستم رسید تا سحر نخوابیدم که بنده نماینده باشم و چنین ظلمی به یک دامداری روا داشته شود؛ برای جوان کار دولتی نیست، تا طرح های گردشگری و ساخت کارخانه ها به نتیجه برسند زمان می برد، حضرت آقا تاکید بر تولید و رفع موانع دارند، منظور چیست؟ وقتی سپاه جاده برای مزارع روستای کاوه ده احداث می کند و مردم راحت بر سر زمین خود بروند، از شورای روستا شکایت می شود و 90-80 میلیون تومان جریمه می شوند! بسیاری از اتفاقاتی که می افتد از ترک فعل است، برخی سازمان ها به وظایف خود عمل نمی کنند، بعد از 15 سال افزایش بافت صورت نمی گیرد و بعد یقه مردم را می گیرند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه افزود: خانه خانم سرپرست خانواده در روستای وزنا 4 هزار متر نبوده است، این خانه 40 متر با مجوز از بنیاد مسکن و بخشداری بود؛ برای این خانه حکم تخریب در شروع فصل سرما آمد؛ در شادمهن و حبله رود امور آب وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد، رودخانه ها را لایروبی نمی کند و آب رودخانه که بالا آمد همه جا بستر و حریم رودخانه محسوب می شود و همه خانه ها را خراب می کنند؛ پراک روستای شادمهن را تخریب می کنید، پل های چوبی و فلزی که مردم برای عبور از رودخانه ساخته اند را تخریب می کنند؛ باید در چند جبهه جنگید؟ با این اقدامات مردم نسبت به نظام بدبین می شوند.

وی در خصوص حذف پروژه مسکن ملی در فیروزکوه عنوان کرد: مسئله ای که وزارت راه و شهرسازی بیان کرد این بود که متقاضی در این حوزه وجود نداشت که در حال پیگیری این موضوع هستیم چون مشکل زمین در فیروزکوه نداریم.

رولس نژاد در پایان تاکید کرد: درست نیست همه مشکلات را به تحریم ربط دهیم؛ بخش عمده مشکلات کشور به داخل و مدیریت داخلی بازمی گردد؛ احکامی که برای مسئولین و اطرافیان متخلف صادر می شود مناسب نیست و این افراد به عقیده من باید بواسطه جرمی که مرتکب می شوند مجازات شوند و هم از جهت تضعیف باورهای دینی و اعتقادی مردم می شوند باید مجازات شوند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا