برگزاری آئین تجلیل از معلمان نمونه منطقه ای و استانی شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، مراسم تجلیل از معلمان نمونه منطقه ای و استانی در مقطع ابتدایی، با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر و اعضای شورای معاونین و مدیران و معلمان منتخب مقطع ابتدایی در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

موفقیت جامعه ما مرهون وجود معلم است

ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه با گرامیداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: لازم می‌ دانم به عنوان فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان از همه معلمان شهرستان قدردانی کنم، معلمان مبین علم و دانش هستند و ما امروز از علم و معلمی که سراپای وجودش لبریز از دانش و انسان‌ سازی است تقدیر می‌کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر کمال معلم نبود، انسان نمی‌توانست به فضیلت، حکمت و انسانیت دست یابد، اگر بشر معلم نداشت، وضعیت بسیار نامطلوبی در انتظار او بود و معلوم نبود تکلیف بشریت به کجا کشیده می‌شد.

مهری اظهار داشت: معلم با سلاح علم به تجهیز تفکر انسان برمی‌خیزد؛ علم و دانش آرام‌ بخش جامعه است، در جوامع پیش‌ِ رو بهترین انسانها به جامعه علم‌ آموزی می‌کنند، موفقیت جامعه ما مرهون وجود معلم است، وظیفه می‌دانم به معلمانی که عمر خود را با تمام توان در خدمت اعتلای بشریت هستند ادای احترام کنم.

فرماندار شهرستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد همه آحاد جامعه نسبت به مقام معلم بیش از پیش قدرشناس باشند.

سعادت شهرستان فیروزکوه در سالهای بعد و آینده منوط به تلاش معلمان در این برهه از زمان است

حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه، ضمن گرامیداشت مقام معلم، گفت: درود خدا بر معلمانی که در راه تربیت و تعلیم تلاش می‌کنند، معلمانی که آینده کشور منوط به زحمات ایشان است و شغل انبیا را دارند؛ نقش معلمان برای ترویج علم و معنویت در جامعه بی‌بدیلی است.

وی با اشاره به آیه دوم سوره جمعه بیان داشت: خداوند پیامبران را برای تربیت افراد جامعه فرستاد، هدف معلم هم این است که انسان، تربیت شود و جامعه اخلاق‌ مدار و علم‌ محور باشد، با دو بال علم و اخلاق است که می‌توان زندگی کریمانه داشت.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: معلمان ما باید به خاطر چنین شغل شریفی به خود ببالند، لازم است معلم همواره نسبت به رشد جامعه و ارتقای علمی و اخلاقی دانش‌ آموزان تلاش کند که سلامت و سعادت در هر جامعه‌ای بسته به عملکرد معلم است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در پایان سخنان خود اظهار داشت: سعادت شهرستان فیروزکوه در سالهای بعد و آینده منوط به تلاش معلمان در این برهه از زمان است، معلمان ما هم باید احساس کرامت را در خود داشته باشند و هم مسئولان ما و اقشار مختلف جامعه تکریم معلم را وظیفۀ خود بدانند.

در کشورِ ما، کمال انسان در تعلیم و تربیت اسلامی، رسیدن به قرب الهی است

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه با عرض خیر مقدم به مسئولان شهرستان و معلمان حاضر در مراسم و قدردانی از زحمات فرهنگیان ساعی شهرستان گفت: هر کشوری متناسب با نظام ارزشی و سیاستهای هیئت حاکم به تدوین اهداف آموزش و پرورش می‌پردازد، در کشور ایرانِ ما کمال انسان در تعلیم و تربیت اسلامی، رسیدن به قرب الهی است.

فاطمه سیر تصریح کرد: در آموزش و پرورش فیروزکوه پنج فرایند مدیریتی، منطبق با سند تحول بنیادین و مستخرج از این سند است که معلمان ما از هیچ کوششی در راستای تحقق این  اهداف دریغ نکردند، معلمانی که زیبا ترین مظهر خودسازی و اندیشه‌ ورزی هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: معلمان، امسال نیز همچون شرایط سال قبل با درایت، صبوری، اتخاذ تصمیمات بجا، خلاقیت و بهره‌گیری از ظرفیت تکنولوژی در آموزش مجازی، جریان آموزش و پرورش را به سر منزلِ خوبی رساندند.

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در پایان سخنان خود و در تشریح نحوه تقدیر از معلمان گفت: امسال علاوه بر آیین تقدیر از معلمان نمونه، که با جمعیت محدود در اداره آموزش و پرورش در حال انجام است، به صورت تفکیکی و با رعایت شیوه‌نامه‌ها در مدارس حاضر شده و از زحمات معلمان قدردانی خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا