آرش خمی، کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، دکتر آرش خمی داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر فیروزکوه، متولد 1368، دانشجوی سال سوم دکترای اقتصاد، دانشجوی کارشناسی حقوق است؛ مدرک کارشناسی ارشد وی اقتصاد با گرایش توسعه و برنامه ریزی است، مدرک کارشناسی وی اقتصاد در گرایش اقتصاد صنعتی است؛ دو کتاب اقتصادی از وی چاپ شده که کتاب اول درباره اقتصاد سبز است که درباره محیط زیست و منابع طبیعی صحبت شده و کتاب دوم درباره فقر است و درباره علل بوجود آمدن فقر و راه های از بین بردن فقر صحبت شده است؛ 15 مقاله پژوهشی از وی به چاپ رسیده است که در کنفرانس های بین المللی در کشورهای فرانسه، انگلستان، بلغارستان، گرجستان، ترکیه، ایران برگزار شد، ارائه شده است.

آرش خمی، کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه با بیان این که همواره آموخته ایم از گذشته انتقاد کنیم، تصریح کرد: من موافق این عبارت نیستم و معتقدم باید به آینده فکر کرد؛ من نیامده ام که بگویم شهر چه مشکلاتی دارد و من می توانم این شهر را آباد کنم؛ من بچه این شهر هستم، در این شهر درس خواندم و متخصص شدم؛ من می خواهم به شهر خود کمک کنم، من می خواهم شهر خود را آباد کنم.

وی در ادامه افزود: اگر توفیق داشتم وارد شورای شهر شوم برای آبادانی شهر تلاش خواهم کرد، اگر توفیق هم نداشتم پا پس نمی کشم و در کنار منتخبین مردم در شورای شهر خواهم بود و خدمتگزار شهروندان خواهم بود.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه با اشاره به این که شورای شهر باید بر اقدامات شهرداری نظارت داشته باشد، بیان کرد: برای شورای شهر آمده ام، شورای شهر چشم بینای مردم فیروزکوه است؛ شورای شهر به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است، اختیارات قانونی که به شورای شهر واگزار شده است نادیده گرفته شده است، من برای احیای این اختیارات آمده ام.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای توسعه شهر باید برنامه تصویب کرد و برای اجرا کردن برنامه نیاز به مدیر متخصص و کاربلد داریم؛ شخصی که بعنوان شهردار انتخاب می کنیم اگر بعنوان شهردار نتوانست برنامه هایی که ما تصویب کردیم را اجرا کند، بدون تعارف شخص دیگری را جایگزین خواهیم کرد.

خمی با تاکید بر این که فیروزکوه مشکلات زیادی دارد، اذعان داشت: برخی از شهرها آن تعریف شهر را ندارند همانند خیابان تختی، مفت آباد، پشت راه آهن، دشت ناصر! خیابان تختی آسفالت مناسبی ندارد، فاضلاب داخل خیابان ها ریخته می شود، بافت شهر فرسوده است، برای این بخش از شهر چه کرده ایم؟ بخش خصوصی بدلیل این که این محله ثبات ندارد، در این بخش سرمایه گذاری نمی کند چون توجه به آن محله نداشتیم.

وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل اهالی دشت ناصر اظهار داشت: این مشکلات باید برطرف شود و حتی میدانی که برای اهالی دشت ناصر درست کردیم تنها نام میدان را دارد؛ راه آهن برای شهر ما مفید است اما به شرطی که محله ای را از شهر جدا نکند؛ امروز راه آهن بعنوان کمربندی قرار گرفته که به جای این که دور شهر ما قرار گیرد گردن شهر قرار گرفته و باعث شده محله ای از شهر که تاریخ شهر فیروزکوه است، از این محله جدا کرده و باعث شده محله پشت راه آهن ما جزو بافت شهری نباشد.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه تاکید داشت: دشت کلفور ابتدای شهر قرار دارد که نه جزو بافت شهری محسوب می شود و نه جزو روستا محسوب می شود؛ به این محله آب و برق و گاز رسانده ایم اما چه کاری برای آن محله و ساکنین آنجا انجام شده است؟ این محله باید داخل بافت شهری قرار گیرد یا جزو روستا محسوب شود تا بتوان اقداماتی انجام داد.

خمی بیان داشت: فیروزکوه مهد گردشگری استان تهران است؛ همه نگاه ها به سمت فیروزکوه است؛ فیروزکوه دارای جغرافیای خاصی است؛ دارای جاذبه گردشگری و تاریخی خوبی هستیم اما در زمینه گردشگری چه اقداماتی انجام دادیم؟ امروزه گردشگری یک صنعت شناخته شده است، نه در فیروزکوه، نه در تهران، نه در ایران که در جهان گردشگری بعنوان یک صنعت شناخته شده است؛ می توان از موقعیتی که داریم استفاده کرد؛ اگر بخش گردشگری شهر رشد یابد شهر توسعه می یابد؛ گردشگری آن زمانی شکوفا می شود که بخش دولتی کنار بخش خصوصی فعالیت کند.

وی افزود: در زمان قدیم می گفتند برای تفریح گردشگر وارد شهر می شود؛ اما امروزه این طور نیست، هر گردشگری که وارد شهر می شود از امکانات شهر استفاده می کند، حتی در حد بطری آب معدنی باشد سبب می شود برای شهر درآمدزایی ایجاد شود؛ برای گردشگری چه اقداماتی انجام دادیم؟ بها دادن به گردشگری موجب عدم مهاجرت جوانان از شهر می شود.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه با اشاره به موانع بر سر راه بخش خصوصی اذعان داشت: موانع بر سر راه بخش خصوصی موجب می شود بخش خصوصی جرات ورود به شهر را نداشته باشد؛ دو شهرک صنعتی در شهر داریم ولی چند شرکت فعال هستند؟ دو شرکت بزرگی که از امکانات شهر استفاده می کنند چه عایدی برای شهر داشته اند؟ چرا نیروهای غیربومی در این شرکت ها فعالیت می کنند؟ مواد اولیه را چرا از شهر دیگر وارد می کند؟ این ورود بخش خصوصی نیست؛ باید برای بخش خصوصی پیشنهادات تشویقی داشت.

خمی اظهار کرد: با وورد بخش خصوصی اشتغال در شهر افزایش می یابد، رشد شعر تسریع می گردد، رشد شهر وابسته به ورود بخش خصوصی است، باید بخش خصوصی را کنار بخش دولتی داشته باشیم؛ شهرداری درآمد پایداری از دولت ندارد؛ اینجا هنر مدیریت شهری را نشان می دهد که چطور باید تصمیم گیری کنیم؛ اگر از بخش خصوصی استفاده شود می توان مشکلات موجود در شهر را حل کرد و تمام هزینه های بر دوش شهرداری را حل برطرف کرد.

وی عنوان کرد: ورزش شهر ما خلاصه در جام رمضان و جام فجر شده است؛ پیشکسوتان ورزش ما الان کجا هستند؟ برای ورزش شهر و ورزشکاران شهر کاری انجام داده ایم؟ ما دو تیم فوتسال را داریم و کجا اسم این دو تیم بالا رفته است؟ آیا فیروزکوه باید تنها در تنگه واشی و خمده خلاصه شود؟ اگر از ورزش شهر حمایت شود قطعاً ورزشکاران توانمندی داریم که شاهد پیشرفت در استان و حتی کل ایران خواهیم بود.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه با اشاره به این که شهری که نماد نداشته باشد، شهر بی هویتی است، تاکید کرد: ما انسان های بزرگی در فیروزکوه داشتیم، در حالی که ما این عزیزان را فراموش کردیم و چرا تندیسی از این بزرگان در شهر وجود ندارد؟ شهری که نماد نداشته باشد بی هویت است؛ این شهر برای شهروندان و فرزندان ما است و امیدوارم این دوره به جوانان اعتماد شود و اجازه دهند فکر نو بیاید.

خمی بیان داشت: من نه آقازاده هستم، نه شاهزاده هستم و نه از طریق انتخابات دنبال منفعتی هستم، من بدنبال آبادانی شهر هستم؛ آمده ام تا شهر را از حالت مردگی خارج کنم؛ تاریخ ثابت کرده است هر زمان به جوانان بها دادیم ضرر نکردیم؛ این شهر برای جوانان است؛ به جوانانی که جسارت کردند و وارد این عرصه شدند اعتماد کنیم و اجازه دهیم شهر را بسازند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا