برخورداری بیش از ۲۰ روستای شهرستان فیروزکوه از آب آشامیدنی سالم تا نیمه دوم امسال/اختصاص بودجه مناسب به شهرستان فیروزکوه برای بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل زده شهرستان

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در طول ۱۲ سال گذشته بین سال های۸۷ تا ۹۹، سهم دو شهرستان دماوند و فیروزکوه از بودجه در کشور تقریبا صفر بوده است؛ ان شاءلله با استقرار دولت مردمی و انقلابی شاهد افزایش چشمگیر سهم بودجه ای دو شهرستان در سال ۱۴۰۱ خواهیم بود.

رسولی نژاد درباره اختصاص بودجه برای بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل زده فیروزکوه اظهار داشت: حضور رئیس سازمان بحران کشور در مناطق سیل زده فیروزکوه موجب شد تا بودجه خوبی برای بازسازی و جبران خسارات این مناطق اختصاص یابد که به زودی در خارج از نوبت به شهرستان تزریق خواهد شد.

وی درباره برخورداری بیشتر از ۲۰ روستای فیروزکوه از آب آشامیدنی سالم تا نیمه دوم سال، خاطر نشان کرد: تا نیمه دوم امسال بیشتر از ۲۰ روستای شهرستان فیروزکوه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد که از این تعداد ۱۵ روستا تا مرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در بحث بهداشت و درمان با پیگیری هایی که انجام شد اولین نمونه دستگاه اکسیژن ساز کشور که بسیار بزرگ و پیشرفته است به شهرستان فیروزکوه منتقل شد که به محض اتمام ساخت ساختمان این دستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ردیف بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه برای تامین اقلام بهداشتی و درمانی در کشور ۷۸ بود که با رایزنی های انجام شده این ردیف به دوم ارتقا یافت و همین موجب شد تا دستگاه سی تی اسکن به این بیمارستان اختصاص یابد.

رسولی نژاد ادامه داد: شهرستان های استان تهران بیش از پنج و نیم میلیون جمعیت را در خود جای داده اما بودجه استان های همجوار ما که جمعیت خیلی کمتری در خود جای داده اند ۱۰ برابر تهران بودجه دارند و این عادلانه نیست.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه بیشترین مراتع استان تهران در فیروزکوه قرار دارد اختصاص بودجه های مورد نیاز برای طرح های آبخیزداری باید در اولویت کاری قرار گیرد تا از وقوع سیلاب های ویرانگر در این شهرستان جلوگیری شود.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، گفت: بانک توسعه تعاون فیروزکوه از باجه به شعبه ارتقا یافت و تا پایان همین ماه رسما با دریافت کد شعبه این امر محقق خواهد شد و بانک تجارت شهرستان هم که کاملا تعطیل شده بود فعلا در حد باجه دوباره بازگشایی خواهد شد اما اختیارات شعبه را دارد.

سید احمد رسولی نژاد در ادامه تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با مقامات ملّی و استانی داشتیم، برای راه فیروزکوه به سمنان امسال اولویت را با شهرستان فیروزکوه گذاشتیم و گفتیم کار باید از سمت فیروزکوه دنبال شود و بتوانیم با سرعت در این منطقه به نتیجه برسیم، منتظر هستیم که تخصیصات زودتر داده شود و معطل نشود.

وی اذعان داشت: در پایان یک دولت و آغاز دولت دیگر چنین مشکلاتی به وجود می آید تا مستقر شوند، اما ما کار خود را باید انجام دهیم که ان شاءالله هم محور فیروزکوه به سمنان و هم محور فیروزکوه به گرمسار سریع تر انجام شود؛ الآن تمام تلاش ما این است که برای راه های فرعی و روستایی و در کنار آن راه اصلی اعتبارات کافی بگیریم.

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره بهداشت و درمان گفت: در زمینه بهداشت و درمان بحث توسعه بیمارستان، پیگیری دریافت بخش دیگری از تجهیزات و تامین کادر درمان را داریم، درخصوص تامین کادر درمان با پیگیری هایی که انجام دادیم در این زمینه استان تهران را در نظر نمیگرفتند و از نقاط مرزی شروع میکردند؛ اما شهرستان فیروزکوه را به صورت ویژه دیدند، ان شاءالله هرچه سریع تر این سهمیه را به ما بدهند تا این مشکل برطرف شود.

وی درباره تخصیص اعتبار به حوزه طرح های آبخیزداری به منظور پیشگیری از وارد شدن صدمات به زیرساخت ها توسط سیل، تصریح کرد: در جلساتی که دو روز گذشته با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و تعدادی از مدیران در دو شهرستان داشتیم گفتیم یکی از بحث های ما در دو شهرستان بحث آبخیزداری است که جلوی سیل ها گرفته شود که صدمات زیادی را به بخش های مختلف و زیرساخت های ما وارد میکند، در سال گذشته در این بخش به نسبت سال های گذشته اعتبارات خوبی یعنی دو برابر اعتبار مصوب گرفتیم ولیکن به نظرم کل اعتبار اعتبارِ چندانی نبود.

رسولی نژاد اظهار داشت: با جلساتی که با ریاست محترم سازمان جنگل های کل کشور و همچنین وزیر محترم جهاد کشاورزی داشتیم و سفر اخیر مقامات استانی، باتوجه به اینکه ما بیشترین مراتع را در استان تهران در شهرستان فیروزکوه داریم قرار شد امسال ان شاءالله بیشترین اعتبار را به ما اختصاص دهند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا