دیدار با هنرمند پیشکسوت شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سید حسن حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه از کارگاه هنرمند پیشکسوت شهرستان هادی اسفندیار بازدید کرد.

در این دیدار حسینی ضمن تبریک روز قلم تصریح کرد: روز قلم که روزی برای ارج نهادن فرهنگ و هنر و وسیله ای برای ابراز علاقه و احترام به جامعه فرهنگی و هنری کشور است، در سال 1381 به ثبت رسیده است؛ 14 تیر ماه روزی است که به عنوان روز قلم در تقویم رسمی کشور ثبت شده است؛ 14 تیر هر سال، فرصتی طلایی برای به خاطر آوردن ارزش هایی است که شاید آن ها را در جریان روزمرگی های زندگی به فراموشی سپرده ایم؛ روز قلم درواقع، فرصتی برای سپاسگزاری از تمام کسانی است که بخشی از فرهنگ و هنر این مملکت، به برکت قلم پرتوان آنها، زنده مانده است.

گفتنی است هادی اسفندیار با بیش از 60 سال سابقه در رشته هنری منبت کاری، معرق، خاتم، گره چینی، مشبک، کلک، طرح اسلیمی، قلم زنی، مینا کاری، ضریح سازی و غیره فعالیت می نماید.

از نمونه کارهای وی می توان درب مسجد امام مجتبی(ع) و امام زاده اسحاق(ع) در تهران و همچنین امام زاده طالب(ع) و امام زاده حسن(ع) در پاکدشت و همچنین در خارج از کشو وی طراحی و نظارت امام زاده ها در سامره، نجف و کربلا اشاره کرد.

شایان ذکر است وی در سال 1388 مجوز رسمی آموزشگاه آزاد هنری را از وزارت ارشاد دریافت نموده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان فیروزکوه همچنین گفت: در حالی که این روزها هنر منبت و معرق کاری به سمت رایانه ای شدن و کپی کاری پیش می رود، شاهد حضور هنرمندان و استادکارانی انگشت شمار از این دست هستیم که با عشق به خلق آثاری بی بدیل می پردازند.

در ادامه این دیدار هادی اسفندیار اعلام آمادگی کرد که تمام تلاش خود را برای آموزش نسل جوان و علاقمند بکار خواهد گرفت تا این هنر و سنت رو به فراموشی نرود.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا