امام حسین(ع) با خون خود راه نجات را به امت اسلامی نشان داد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی سرپرست اداره تبلیغات شهرستان فیروزکوه، در خصوص اهمیت واقعه عاشورا برای مسلمین تصریح کرد: واژگان تاسوعا و عاشورا مخصوص ماه محرم است؛ در ماه های دیگر ما نمیبینم که روزهای نهم و دهم را به این اسامی نام گذاری کنند و این نشان دهنده اهمیت این دو روز در بین مسلمین جهان است.

سرپرست اداره تبلیغات شهرستان فیروزکوه در خصوص هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا بیان کرد: اگر بخواهیم اهداف امام حسین(ع) را در خصوص کربلا بررسی کنیم می توان گفت ایشان در این واقعه اسلام را زنده نگه داشت و مطمئناً اسلام این نیست که فقط به صورت درس و بحث باشد، بلکه در عمل هم باید ثابت شود که اسلام به دنبال سعادت و نجات بشری است و میتوان گفت که امام حسین(ع) با خون خود راه نجات را به امت اسلامی نشان داد و طبق گفته شهید مطهری، امام حسین(ع) با شهادت خودش به فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر رونق بخشید. واین نشان دهنده اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در صدر اسلام است.

وی در ادامه افزود: طبق روایات ما میبینیم که علت امر به معروف وفا داری به دین است و علت نهی از منکر حجت تمام کردن بر مخالفین است. و مطمئنا امام حسین(ع) و یارانش در روز قیامت خواهند گفت که ما نسبت به دینمان وفا دار بودیم.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) بعد از اینکه امام حسین(ع) را به خاک سپردند فرمود که دنیا بعد از تو تاریک خواهد شد و تو نور هدایتی بودی که رفتی و اخرت با وجود تو روشن شد. امام حسین(ع) در روز تاسوعا و عاشورا نور هدایت را به ما نشان داد به صورتی که جای هیچ عذر و بهانه ای را به جای نگذاشت. و برای کسانی که می خواهند آزاد منش باشند حسین یک رهبر است.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا