شهیدان رجایی و باهنر الگوی همه دولت‌‌مردان ما هستند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در جلسه شورای اداری فیروزکوه گفت: انقلاب کردیم که حسینی زندگی کنیم و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم؛ شهدا عزیز راه را به ما نشان دادند، ما پیرو آن آقایی هستیم که وقتی قیام کرد فرمود “إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی”.

وی عنوان کرد: مسئولِ در تراز انقلاب باید حواس خود را جمع کند که بر چه صندلی تکیه کرده است؛ ما پیرو چنین مکتبی هستیم؛ درود و سلام خدا بر شهیدان رجایی و باهنر که الگوی همه دولت‌‌مردان ما هستند.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: انقلاب ما انقلابی نبود که پیرو نظام لیبرال غرب، شوروی و بلوک شرق و غرب باشد، ما پیرو مکتبی هستیم که در دنیا حرف برای گفتن دارد؛ ما از دستاورد‌های علمی دنیا و از تجربیات ارزشمند آنها استفاده میکنیم اما ما نه شرقی و نه غربی هستیم، بلکه پیرو یک مکتب انسان ساز هستیم.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: مسئولِ در تراز انقلاب باید بداند علاوه بر عوامل مادی در پیشرفت، یک عوامل معنوی هم داریم؛ درود و سلام خدا بر شهدا عزیز ما، آن چیزی که باعث شد ما در هشت سال دفاع مقدس پیروز شویم و در مقابل تمام دنیا بایستیم “ایمان و باور به خدا” بود.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند اگر ما، مردم و کشور ما این راه را گم کند سیلی خواهد خورد؛ توجه به خدا و امور معنوی باید در راس و الگو همه مسئولین عزیز ما باشد.

حجت الاسلام حیدری گفت: مسئولی که میخواهد راه شهدا را برود و بر صندلی‌ای تکیه کند که پای آن صندلی خون هزاران شهید ریخته شده و مسئولی که میخواهد در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد باید توجه داشته باشد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: سیره رسول خدا (ص) برای ما حجّت است، اولین کاری که رسول خدا پس از ورود به مدینه انجام دادند ساخت مسجد بود، رسول خدا فرمودند حکومت باید با معنویت گره بخورد؛ اداره امور مردم باید از دل مسجد باشد؛ در نظام اسلامی باید به این مسائل توجه شود.

وی افزود: حضرت امام (ره) فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، جمهوریت مهم است، جمهوریت یعنی نقش مردم، اسلامیت یعنی کشورداری ما باید بر اساس اسلام باشد، هم حضور مردم و هم اسلامیت مهم است.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر اهمیت مساجد اذعان داشت: آن مکانی که میتواند جمهوریت و اسلامیت را گرد هم آورد “مسجد” است؛ ما نقش مسجد را در جامعه خود کمرنگ کردیم، مسئولین ما باید در مساجد و اجتماعات بیشتر حضور داشته باشند.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به حضور مسئولین در نمازجمعه گفت: نمازجمعه فقط نماز عبادی نیست بلکه نماز عبادی و سیاسی است، اصلاً معنا ندارد که مسئول در نظام اسلامی در نمازجمعه شرکت نکند، ارتباط مسئولین با مردم باید در مسجد شکل بگیرد، اگر ما در یک منطقه‌ای مسجد نداشته باشیم در آنجا خلاء داریم، مشکل مردم فقط جاده، برق، آب و … نیست، اگر جایی مسجد نداشتیم مسئول باید پیگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: همه شما مسئولین توفیق دارید، در نظام اسلامی بر صندلی مسئولیت تکیه کردید و توفیق خدمت به مردم را دارید، حواس خود را جمع کنیم، ما باید هم به دنیا و هم به آخرت مردم توجه کنیم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا