ادامه برداشت گندم در شهرستان فیروزکوه تا اواخر مرداد ماه/پیش بینی برداشت ۲۲۰۰ تن گندم از مزارع فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: برداشت مهم ترین غله دنیا تا اواخر مرداد در شهرستان فیروزکوه ادامه دارد و و پیش بینی می‌شود حدود ۲۲۰۰ تن گندم از مزارع این شهرستان جمع آوری شود.

رضا فرازی افزود: تامین بذر‌های اصلاح شده، استفاده مناسب از کود و سموم، مبارزه به موقع با بیماری‌ها و آفات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، از شاخص‌های مهمی هستند که باعث افزایش میزان برداشت گندم می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود بارش کم و کاهش سطح زیر کشت گندم در شهرستان، عملکرد نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه اظهار داشت: قیمت خرید گندم در سال جاری توسط شورای قیمت گذاری مبلغ ۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم محصول تعیین شده است و عملیات خرید به صورت متمرکز در مرکز شهرستان در حال انجام است.

ابوالفضل جعفری رئیس اداره تعاون روستایی فیروزکوه در خصوص خرید گندم از کشاورزان گفت: کشاورزانی که خرده مالک هستند و امکان حمل محصول خود به کارخانه‌های آرد اطراف شهرستان را ندارند گندم‌های خود را با قیمت تضمینی اعلام شده به ما تحویل میدهند و ما آن‌ها را به کارخانه‌های معرفی شده انتقال می‌دهیم.

پازوکی کارشناس کشاورزی گفت: ارقام گاسکوژن و سایمون مهم ترین ارقام کشت شده در این شهرستان هستند، چون مقاومت بالا نسبت به سرما، آفت و باد‌های منطقه گدوک دارند و از عملکرد بالای ۵ تن برخوردارند.

وی افزود: این ارقام به خاطر بالا بودن میزان گلوتن یا پروتئین، به عنوان گندم پایه برای تهیه آرد سایر مناطق کشور در کارخانه‌های اطراف شهرستان فیروزکوه استفاده می‌شوند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا