برگزاری همایش شیرخوارگان حضرت علی اصغر علیه السلام در شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان فیروزکوه، با حضور و سخنرانی حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان و با مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) حاج محسن حیدری و کربلایی مصطفی عرب، در فضای باز حسینیه قمر بنی هاشم (ع)، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شد.

فرزندان خود را بیمه حضرت علی اصغر (ع) کنیم/”حجاب و عفاف” و “فرزند آوری” دو عامل مهم در تحکیم خانواده

حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان، گفت: ما باید به خود ببالیم که پیرو حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستیم؛ برخلاف زمان جاهلیتی که به زنان بها داده نمیشد، اما اسلام به زن بها داد، از دیدگاه اسلام عزیز مرد و زن در کنار هم هستند و از جهت معنوی هیچ تفاوتی بین مرد و زن نیست.

وی تصریح کرد: از دیدگاه اسلام زن میتواند آنقدر مقام پیدا کند که بزرگ‌ترین شخصیت عالم، رسول خدا (ص) سر خم کند و دستان زهرای خود را ببوسد _در عصری که دختران را زنده به گور میکردند_ و همچنین آسیه همسر فرعون آنقدر مقام داشت که قرآن میفرماید آسیه برای مومنین الگو است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: دنیای امروزِ غرب که به زنان به عنوان کالا نگاه میکنند، امروز زنان غربی از وضعیت خود ناراحت هستند؛ اما به حمدالله در نگاه اسلام زن یک ارزش متعالی دارد، از دیدگاه اسلام حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی اشکالی ندارد، اسلام عزیز برای اینکه جامعه محفوظ بماند، بر رعایت عفاف و حجاب تاکید دارد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه گفت: ما اگر بخواهیم از نظر ملّی نگاه کنیم قدمت هزاران ساله داریم، مردم ما باید به خود ببالند؛ غربی‌ها که نمیتوانند برای ما الگو باشند، اگر امروز میبینیم بعضی از زنان ما مانند زنان سلبریتی، غرب را الگوی خود قرار میدهند و به جای فرزند از سگ و گربه در خانه خود نگهداری میکنند، اینها غرب‌زده هستند.

وی بیان داشت: برای یک ایرانی با این تمدن عظیم زشت است که از غرب وحشی پیروی و الگو‌برداری کند؛ زمانی که ایران در اوج قله‌های فرهنگ و هنر بود غربی‌ها در اوج توحش بودند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: از جهت دینی، شرعی و مذهبی هم بخواهیم نگاه کنیم ما مسلمان هستیم، ما حضرت زهرا و حضرت زینب (س) داریم، آیا از غربی‌هایی که امروز در گرداب و سرابی که برای خود درست کردند و در آن مانده اند پیروی و الگوبرداری کنیم؟

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: خانواده امروز در غرب متلاشی است، اما ما با این ارزش‌هایی که الحمدالله داریم باید افتخار کنیم، زنان ما باید به حجاب و عفاف خود افتخار کنند، این حجاب تاج سر است.

وی با اشاره به تاکید اسلام بر تحکیم و بنیان خانواده گفت: اسلام بر خانواده تاکید دارد، امروز غربی‌ها در تحکیم و بنیان خانواده مانده‌اند و نمیدانند چه کار کنند، اما اسلام ما با دستوراتی که داده نسبت به خانواده بسیار تاکید دارد، خانواده رکن اساسی جامعه است.

حجت الاسلام حیدری درباره امر ازدواج عنوان کرد: از دیدگاه اسلام هیچ بنایی محبوب‌تر و عزیزتر از ازدواج نیست، تلاش کنیم جوان‌ها را به هم برسانیم؛ در روایت فرمود بهترین وساطت‌گری این است که ما بین دو جوان وساطت‌گری کنیم؛ هم تشکیل خانواده و هم تحکیم خانواده مهم است.

امام جمعه فیروزکوه درخصوص دو عامل مهم در تحکیم خانواده اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که‌ در تحکیم خانواده اهمیت دارد بحث “حجاب و عفاف” است، اگر در جامعه عفاف و حجاب برقرار باشد خانواده‌ها محکم‌تر خواهد بود و کانون خانواده‌ها گرم میشود.

وی خاطر نشان کرد: کسی که عفاف و حجاب را رعایت میکند در حقیقت هم به خود و هم به زنان دیگر کمک میکند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: دومین عاملی که باعث میشود بنیان خانواده محکم باشد بحث “فرزندآوری” است، وجود فرزند در خانواده باعث صفا، صمیمیت، برکت و تحکیم خانواده میشود.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: رسول خدا فرمودند خانه‌ای که در آن فرزند نباشد برکت از آن خانه میرود، فرزند صالح است که برای آدم آبرو می‌آورد، بهترین باقیات الصالحات برای آدم فرزند صالح است.

وی بیان داشت: امروز دشمنان ما تلاش میکنند کاری کنند تا خانه‌های ما از فرزند خالی باشد؛ ما امروز هم برای خود و هم برای آینده کشور نیاز به فرزند داریم؛ لذا جوانانی که ازدواج میکنند را به فرزندآوری تشویق کنیم؛ الگو ما ائمه اطهار (ع) هستند، اهل بیت ما فرزندآور بودند.

حجت الاسلام حیدری گفت: فرزندان خود را بیمه حضرت علی اصغر (ع) کنیم، به خود افتخار کنیم که چنین الگوهایی داریم، به خود افتخار کنیم که هرگاه مشکلی داریم به شش ماهه آقا اباعبدالله الحسین (ع) متوسل میشویم.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: بنده به همه خواهران و برادران عزیز توصیه میکنم که قدر زیارت عاشورا و قدر ارتباط با آقا ابا عبدالله الحسین را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز متوسل شوید، حضرت علی اصغر (ع) شش ماهه آقا اباعبدالله الحسین با انگشتان کوچک خود گره‌های بزرگی را باز میکند، ایشان باب الحوائج است.




انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا