پویش نذر ماسک جایگزینی برای آیین نذر اطعام در ایام محرم

علی اصغر عموزاده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه، در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، در خصوص پویش نذر ماسک در این شهرستان تصریح کرد: پویش نذر ماسک در این شهرستان به عنوان جایگزینی برای آیین نذر اطعام به مردم به خصوص خیرین پیشنهاد می شود تا از طریق این پویش بتوان ماسک مورد نیاز خانواده های کم درآمد جامعه را تامین کرد.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهم ترین پروتکل های بهداشتی از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت در سطح کشور مطرح شده و قطعاً برخی از خانواده های نیازمند در تامین آن با مشکل اقتصادی مواجهند که لازم است اقدامات نیکوکارانه در این زمینه صورت گیرد.

عموزاده همچنین خاطرنشان کرد: طرح نذر ماسک در ماه محرم می تواند با مشارکت همگانی مردم بویژه خیرین در تامین این تجهیزات حفاظت فردی برای خانواده های کم درآمد موثر باشد و مشارکت عزداران حسینی در این نذر می تواند بخشی از مشکلات این قشر رفع کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه در پایان تاکید کرد: به یاد داشته باشیم فلسفه عزاداری های هر ساله ماه محرم و صفر، زنده نگه داشتن مکتب امام حسین(ع) و احیای امر به معروف است و امروز با توجه به مواجهه با بیماری همه گیر کرونا، عمل به دستورالعمل های بهداشتی و توصیه به یکدیگر برای رعایت این اصول، بزرگ ترین عمل معروف محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا