کرونا تاثیر منفی در اثرگذاری مراسمات مذهبی در جوانان ندارد

علی آهنگر مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، در خصوص برنامه‌های پیش روی این کانون در ایام محرم و صفر با توجه به شرایط ویژه کرونایی تصریح کرد: درسال گذشته با توجه به این که اولین تجربه هیئت های مذهبی در مواجهه با ویروس کرونا بود، برنامه روضه های خانگی در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفت و بحمدالله با استقبال بسیار خوبی در این زمینه همراه بودیم.

وی در ادامه افزد: امسال هم با یاری خداوند در تلاش هستیم تا این برنامه به شکلی بهتر و موثرتر برگزار گردد؛ در بحث عزاداری های ماه محرم اکثریت هیئات ما در سطح شهر فعال هستند؛ در سال گذشته سعی کردیم با برگزاری برنامه تکیه سیار در سطح شهرستان فیروزکوه شور و شوق این ایام را در بین مردم عزیز ایجاد کنیم که با همراهی مردم هم همراه بود.

آهنگر خاطرنشان کرد: امسال نیز اگر شرایط مهیا باشد، ما سعی بر این داریم که تکیه سیار را همانند سال گذشته برقرار کنیم؛ درخصوص برنامه هایی که قبل از محرم با توجه به شرایط کرونایی برگزار شد، مراسم کاروان غدیر را در سطح شهر و روستاها، همراه با مولودی خوانی و نوافشانی داشتیم که این برنامه هم مورد استقبال ویژه قرار گرفت.

مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: با وجود شرایط دشواری که برای مردم عزیز ایران در این چند ساله به واسطه ویروس منحوس کرونا ایجاد شده است، این موضوع هیچ گونه تاثیر منفی در اثر گذاری مراسمات مذهبی در بین مردم و علی الخصوص جوانان نداشته است و ما شاهد هستیم که جوانان ما خیلی پرشور و با عشق و علاقه از برکات و توفیقات این مراسمات بهره‌مند میشوند.

وی بیان داشت: در بحث مراسمات مذهبی، با وجود محدودیت هایی که ایجاد شد اما از تشنگی جوانان نسبت به برپایی مراسمات مذهبی نه تنها کاسته نشد بلکه افزایش هم پیدا کرد. و این یک افتخار برای همه ماست.

آهنگر در خصوص همراهی و همکاری مسئولین در امر برگزاری مراسمات مذهبی گفت: در خواستی که از مسئولین محترم داریم این است که مراسمات حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود تا مردم عزیز بتوانند بیشترین بهره را از این ایام ببرند؛ همچنین با توجه به شرایط اقتصادی انتظار می رود مسئولین به هیئات مذهبی نسبت به سالیان گذشته اهتمام بیشتری بورزند تا امسال شاهد پویایی هیئات مذهبی در سطح شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا