ارتقای توانمندی معلمان، آغاز تحول در آموزش‌ و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تورنه، فاطمه سیر مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه درباره برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی معلمان فیروزکوه گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر در جریان تعلیم‌ و تربیت با کیفیت، معلم است؛ لذا تربیت معلمان توانمند و متعهد که بتوانند با خلاقیت و ابتکار زمینه تعلیم‌ و تربیت نسل آینده را فراهم ‌کنند، از الزامات اساسی و مهمی است که آموزش و پرورش باید به آن به‌طور جدی توجه کنند.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین هم که نقشه راه آموزش‌ و پرورش محسوب می‌شود، معلم به‌ عنوان مربی معرفی شده است که نقش مرجعیت علمی دارد.

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه با اشاره به امر تقویت جایگاه و کارکرد گروه‌های آموزشی، بیان داشت: با اعتقاد به این موضوع که ارتقای توانمندی معلمان آغاز تحول در آموزش‌ و پرورش است، در قدم اول، به تقویت جایگاه و کارکرد گروه‌های آموزشی اقدام نموده‌ایم.

سیر تصریح کرد: این امر شامل معلمان سرآمد مدرسه‌های شهرستان است تا با بهره‌مندی از این ظرفیت، زمینه تقویت مهارت‌های حرفه‌ای سایر معلمان را با هدف ایجاد تغییر در دانش، بینش، نگرش و رفتار در آنان فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به این منظور و در آستانه آغاز سال تحصیلی و با هدف آمادگی در شرایط پساکرونا، در گام اول کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی معلمان در چارچوب مهارتی و تخصصی در موضوعات گوناگون، به‌ ویژه برنامه‌های تحولی، از روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور ماه لغایت ۶ مهر ماه سال جاری پایه به پایه و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

سیر در ادامه گفت: موضوعات مورد نظر در برنامه‌های تحولی شامل روش‌های نوین تدریس، ارزشیابی کیفی توصیفی، تکالیف مهارت‌ محور، روش تدریس تلفیقی، بازی و یادگیری، شیوه آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، نحوه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و بسته‌های آموزشی، استفاده از فناوری‌های نوین در تدریس، راهبری و مدیریت کلاس درس، مدیریت زمان در کلاس‌های چند پایه، تقویت مهارت‌های چهارگانه زبانی و آموزش آداب و مهارت‌های زندگی است.

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه اظهار داشت: این دوره‌ها در افزایش مهارت فرهنگیان موثر می‌باشد و در گام‌های بعدی برگزاری مجامع فصلی معلمان، نشست‌ها و همایش‌های علمی جهت ارتقا سطح توانمندی و عملکردی فرهنگیان در دستور کار آموزش و پرورش منطقه قرار دارد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا