اگر خداباور، اهل تلاش، جهادی و خودباور باشیم قطعاً موفق خواهیم شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در مراسم آغاز سال تحصیلی در آموزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: ما به برکت انقلاب اسلامی امروز در دنیا در عرصه علمی حرف برای گفتن داریم.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از زمینه های علمی به برکت همّت جوانان عزیز در دنیا سرآمد شده است؛ این مطالب باید برای دانش آموزان و نسل جدید بیان شود.

امام جمعه فیروزکوه گفت: وقتی حضرت امام خمینی (ره) با همراهی مردم انقلاب کردند ملّت ما به یک خودباوری رسیدند.

وی بیان داشت: دشمن گمان میکرد که خیلی سریع انقلاب ما را نابود میکند، اما غافل از آنکه حضرت امام به جوانان ما خودباوری داد و جوانان ما _حتی در سنین پایین_ جبهه ها را پُر کردند و با دستان خالی اما با اراده پولادین و ایمان قوی مقابل همه دنیا ایستادند.

حجت الاسلام حیدری افزود: شهدا عزیز ما با اراده پولادین، ایمان و اخلاص خود به دنیا ثابت کردند که اگر کسی خدا باور، اهل همّت و تلاش، جهادی و خود باور باشد میتواند موفق شود، این درس دوران دفاع مقدّس این است.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: به برکت انقلاب امروز مشاهده میکنیم که بانوان هم‌پا و همراه مردان در عرصه های مختلف علمی پیشرفت کردند و به درجات عالی علمی و معنوی رسیدند، ما امروز علیرغم همه مشکلات، در زمینه های مختلف نظامی و علمی پیشرفت کردیم.

وی اظهار داشت: البته بعضی موقع ها به دلیل اینکه از اهداف انقلاب خود دور شدیم و در بعضی سالها گمان کردیم اگر با آمریکا مذاکره کنیم پیشرفت میکنیم، متاسفانه ۸ سال گذشت و نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه در زمینه های علمی متوقف شدیم.

حجت الاسلام حیدری افزود: اما هر زمان اهل مقاومت و خداباور بودیم و تلاش کردیم و به نیروها و ظرفیت های داخلی تکیه کردیم پیشرفت کردیم؛ امروز ما در زمینه نظامی به قدرت بازدارندگی رسیدیم، دشمن میداند اگر به ما یک ضربه بزند ۱۰ ضربه میخورد، دوران بزن دررو تمام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دولت جدید که با اتکا به مردم به عنوان دولت مردمی بر سر کار آمده، هدف این است که ما به ظرفیت های داخلی، به همین جوانان و نسل جدید تکیه کنیم.

امام جمعه فیروزکوه در پایان گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید که با هفته دفاع مقدّس مقارن شده است، ما از شهدا عزیز مدد میگیریم، در دوران دفاع مقدّس تجربه ای داشتیم که این باید چراغ راه ما باشد، ما اگر تلاش کنیم، اهل کوشش باشیم و ایمان خدا داشته باشیم قطعاً موفق خواهیم شد.

علم آموزی و تدریس علم هم یک نوع جهاد است/ماه مهر فرصتی برای حرکت در مسیر کمالات، منزلت، عزّت و عفّت

ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه در این مراسم گفت: هدف امر تعلیم و تربیت این است که ما را از یک خطر _جهل_ برهاند و به یک فرصت امن و مطمئن سوق بدهد، برای رسیدن به این هدف باید ماه مهر را قدر بدانیم.

وی اذعان داشت: ماه مهر ما را در مسیر کمالات، منزلت، عزّت و عفّت قرار میدهد، لذا چگونه بودن و چگونه زیستن را به ما می آموزد، به همین خاطر این فرصت ها را نیک بشماریم و از این فرصت ها بهره لازم را ببریم.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: امر علم هم یک نوع جهاد است، هم برای کسانی که می آموزند و هم برای کسانی که تدریس میکنند یک خدمت بسیار بزرگی است و میان همه خدمات شاخص می باشد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا