امام حسین علیه السلام به همه ما یاد دادند که مردم ولّی نعمت هستند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در مراسم تکریم و معارفه شهردار شهر ارجمند، با اشاره به ماه صفر و اربعین حسینی گفت: ما افتخار میکنیم که پیرو مکتب عاشورا هستیم، بزرگ‌ترین افتخار و سرمایه ما این است که ما در مکتب امام حسین (ع) رشد یافتیم.

وی تصریح کرد: خدا رحمت کند به قول شهید سلیمانی “ما ملّت امام حسین هستیم”؛ اگر بخواهیم در یک جمله افتخار کنیم این است که ما ملّت امام حسین و ملّت مکتب هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة هستیم.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: امام حسین علیه السلام به همه ما یاد دادند که مردم ولّی نعمت هستند؛ امام خمینی (ره) فرمود مردم هستند که ما باید افتخار خادمی مردم را کنیم، حضرت امام پای مکتب امام حسین (ع) رشد پیدا کرده بود.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) در جمله‌ای بسیار زیبا و حکمت آموز فرمود حاجت مردم که نزد شما می‌آیند و شما را گره گشا خود میدانند، این حوائج مردم را نعمت خدا بدانید، خدا به شما لطف کرده که ملجا و پناه مردم شدید؛ از نعمت خداوند ملول نشوید.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: نگاه و دیدِ یک مسئول در نظام اسلامی باید اینطور باشد، همین خدمت‌ها است که در روز قیامت دست ما را می‌گیرد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: خداوند مرحوم شهید رجایی رضوان الله تعالی علیه را رحمت کند، یک شخصی به شهید رجایی گفت که شما انقدر کار می‌کنی خسته نمی‌شوی؟ شهید رجایی در پاسخ فرمود کسی که برای خدا کار می‌کند خسته نمی‌شود؛ درود و سلام خدا بر چنین مسئولینی که برای خدا و مردم کار می‌کنند.

وی اذعان داشت: لذا ما باید افتخار کنیم که خادمی مردم را کنیم، مخصوصاً در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به برکت خون هزاران شهید به بار نشسته است و این شهدا فرزندان همین مردم بودند، مردم بودند که جوانان خود را تقدیم انقلاب کردند.

حجت الاسلام حیدری افزود: گاهی که خدمت خانواده‌های شهدا می‌رسیم، خانواده‌های معزز شهدا انتظار دارند که مسئولین به مردم خدمت کنند.

وی گفت: هرکسی در هر مسئولیتی که است سعی کند کار خود را درست و به نحو احسن انجام دهد؛ میزان هم قانون است، گاهی اوقات ممکن است مردم عزیز ما مطالباتی داشته باشند و همچنین مسئولین ما می‌خواهد کار مردم را انجام دهد، در اینجا میزان قانون است و اگر میزان قانون نباشد، برای مثال یک مسئول می‌گوید برای مردم خلاف قانون عمل می‌کنم، این نمی‌شود.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: لذا هم مردم عزیز ما اگر درخواستی دارند سعی کنند درخواست در چهارچوب قانون باشد، مسئولان عزیز ما هم در چهارچوب قانون سعی کنند کار مردم را انجام دهد، زیرا اگر قانون رعایت نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، هیچ کسی سلیقه‌ای عمل نکند.

وی افزود: همانطور که حضرت آیت الله رئیسی در سخنان اخیر خود فرمودند که فصل الخطاب باید قانون باشد، وقتی این اتفاق بیفتد کار‌ها مشخص است، البته مسئول باید تمام تلاش خود را کند و قانون را به عنوان مانع کار مردم قرار ندهد.

امام جمعه فیروزکوه درباره مشارکت مردم اظهار داشت: خداوند متعال دوست دارد که مردم در کارها مشارکت داشته باشند، وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ، فلسفه شورا این است که مردم در مقدرات و تصمیم‌گیری‌هایی که برای مردم می‌شود در حد امکان مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: انتظاری که ما از همه مردم عزیز داریم این است که تلاش کنند مسئولین را کمک کنند، مسئول زمانی می‌تواند موفق باشد که مردم او را کمک کنند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا