نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت‌گران شهرستان فیروزکوه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت‌گران شهرستان فیروزکوه، با حضور مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، نماینده مردم شریف فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین در فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.

سرمایه گذاران جهادگران اقتصادی هستند/ حمایت از تولید یک رکن اساسی است، تولید موتور پیشران اقتصاد کشور است

حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران فیروزکوه ضمن قدردانی از حضور سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در شهرستان، گفت: شما سرمایه گذاران در حقیقت جهادگران اقتصادی هستید که با پوشش و جهاد خود در این زمینه، باری را از مشکلات مردم باز میکنید.

وی افزود: یک زمانی کشور ما مورد هجمه نظامی قرار گرفت و جوانان ما رفتند و از کشور دفاع کردند، امروز جنگ نظامی نداریم اما جنگ اقتصادی داریم، مردم ما مورد هجمه های اقتصادی هستند لذا همه ما باید دست به دست هم، بار مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را رفع کنیم، درود و سلام خدا بر همه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ما که جهاد میکنند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: عمل صالح فقط نماز و روزه نیست، اینها هم است اما تلاش در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم و جهش اقتصاد بسیار مهم هستند؛ حمایت از تولید یک رکن اساسی است، تولید موتور پیشران اقتصاد کشور است و تولید باعث میشود که تحریم ها خنثی و رفع شود.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) چندین سال است که شعار سال را بحث حمایت از تولید قرار میدهد، ایشان فرمودند که تولید باید رونق و جهش پیدا کند، مقام معظم رهبری امسال هم فرمودند بسیاری از مشکلات به این دلیل است که از تولید حمایت نمیشود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به تدبیر ربط دارد، گفت: ما یک لحظه را هم برای رفع موانع نباید از دست بدهیم، اگر میتوانیم همان لحظه کاری را انجام دهیم پس انجام آن کار را به تعویق نیندازیم؛ قطعا با روحیه جهادی و انگیزه مضاعف میتوانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم، بسیاری از مشکلات به تدبیر ربط دارد، با تدبیر مناسب بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: ما هم خود را حامی شما سرمایه گذاران میدانیم، تمام تلاش هرکسی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دارد این است که از تولید حمایت کند.

وی در ادامه گفت: از مسئولین امر تقاضا دارم که امر واگذاری زمین به سرمایه گذاران تسریع شود، همچنین تا جایی که ممکن است اگر بشود بوروکراسی اداری این اقدامات هم کاهش یابد ان شاءالله این امر انجام شود.

حجت الاسلام حیدری درباره قیمت زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران بیان داشت: ان شاءالله مسئولین مربوطه تمام تلاش خود را بکنند، قطعا رویکرد دولت جدید هم حمایت مضاعف از تولیدکنندگان است، ما هم در خدمت هستیم، زیرا خود را موظف میدانیم که از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان عزیز حمایت کنیم.

فراهم شدن زیرساخت بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال، تولید ثروت و سرمایه گذاری در شهرستان فیروزکوه/مشکلی برای تامین بودجه پروژه خط انتقال آب از سد نمرود به شهرک صنعتی علیدره وجود ندارد

صابر پرنیان، مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در نشست با سرمایه گذاران مشتاق به سرمایه گذاری در شهرستان فیروزکوه مصوب گردید از این هفته، واگذاری شهرک صنعتی فیروزکوه ۲ با ۴۲۰ هکتار آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: برای شهرستان فیروزکوه مشوق های ویژه ای برای سرمایه گذاران دیده شده است که امیدوار هستیم امسال در سال پشتیبانی و مانع زدایی بتوان هم مانع زدایی و هم حمایت و پشتیبانی انجام شود و در قالب اشتغال پایدار، سرمایه گذاران صنعتی و تولیدی به این شهرستان جذب شوند.

پرنیان اظهار داشت: خوشبختانه همه زیرساخت های لازم تامین شده است، بحث تامین آب پایدار از سد نمرود، احداث پست برق ۶۳ کیلوولت به ۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی فیروزکوه که میتواند در دراز مدت هم برق و آب پایدار شهرستان فیروزکوه را تامین کند.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطر نشان کرد: این نوید را به سرمایه گذاران و تولید کنندگان میدهیم که بستر بسیار خوب و زیرساخت خوبی برای ایجاد اشتغال، تولید ثروت و سرمایه گذاری در شهرستان فیروزکوه آماده شده است، ان شاءالله سرمایه گذاران از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: همچنین قرار شد در قالب یک برنامه زمان بندی مشخص بوروکراسی های اداری را به حد کامل کاهش دهیم تا واگذاری ها با سرعت انجام شود، ان شاءالله سرمایه گذاران عزیز میتوانند مراجعه کنند و هم از طریق فرمانداری شهرستان و هم از طریق مدیریت شهرک صنعتی فیروزکوه کارها به سرعت پیگیری شود و شاهد اشتغال پایدار و پاسخ به مطالبات مردمی در این منطقه باشیم.

پرنیان درباره پروژه خط انتقال آب از سد نمرود به شهرک صنعتی علیدره بیان داشت: خوشبختانه تخصیص شهرک صنعتی فیروزکوه از سد نمرود، گرفته شده و جزو شهرک های بسیار معدود و چند شهرکی در کشور که به سد وصل هستند می باشد، این شهرک به آب پایدار وصل میشود؛ مطالعه خط اجرا برای این پروژه انجام شده، گزینه های لازم توسط مشاور بررسی شده و پیش بینی میکنیم که در یک ماه آینده، با همتی که در شهرستان مشاهده میکنیم، بتوانیم قرارداد اجرای خط انتقال آب را انجام دهیم.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران تصریح کرد: تامین آب پایدار این شهرستان فرصت کم نظیری برای سرمایه گذاری می باشد؛ شهرستان فیروزکوه مزیتی که برای سرمایه گذاری دارد تخصیص آب مناسب و کافی برای تامین نیازهای سرمایه گذاری است.

پرنیان در ادامه گفت: اگر بتوانیم تا یک ماه آینده قرارداد شروع عملیات اجرایی این پروژه را ببندیم، در یک سال آینده قبل از اینکه طرح های سرمایه گذاری به اتمام برسد، آب پایدار آنها ان شاءالله تامین خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه برآورد شده پروژه خط انتقال آب از سد نمرود به شهرک صنعتی علیدره بیان داشت: هزینه اجرای این خط حدودا ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که آماده تامین این هزینه از منابع داخلی آماده هستیم و مشکلی برای تامین بودجه آن وجود ندارد، امیدواریم طی هماهنگی که همین هفته با سازمان مدیریت برنامه ریزی و آب منطقه ای استان خواهد شد، آب منطقه ای نسبت به شروع عملیات اجرایی در یک ماه آینده اقدام کند.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطر نشان کرد: ما مشوق های ویژه ای را برای شهرستان فیروزکوه در قالب مشوق در بهره برداری طرح، تنفس در اقساط و افزایش اقساط در نظر گرفته ایم؛ فرماندار، نماینده پر تلاش شهرستان فیروزکوه و مسئولین اجرایی شهرستان موضوع را پیگیری میکنند، این امر بستر مناسبی است که سرمایه گذاران بتوانند در کمترین زمان و بدون بوروکراسی در این شهرستان بسیار مستعد سرمایه گذاری کنند.

پرنیان افزود: نیروی کار و بستر مهیا می باشد و زیرساخت های لازم ایجاد شده است، سرمایه گذاران هم استقبال کردند و در جلسه امروز هم چندین سرمایه گذار بزرگ اعلام آمادگی کردند، که ان شاءالله در همین هفته کارهای لازم انجام و زمین به این سرمایه گذاران واگذار شود.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا