“پلیس هوشمند و امنیت پایدار” شعار هفته نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سرهنگ حسن شاکری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته در فیروزکوه، گفت: ناجا با رویکرد آموزش همگانی، اطلاع رسانی و ارائه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، خدمات موثر و ماموریت‌های سازمانی پلیس، درصدد است تا ضمن معرفی پلیس در تراز انقلاب اسلامی توام با اقتدار و مهربانی، از توان و مشارکت آحاد مردم، سازمان‌ها و نهادها و جلب مشارکت آنها در حفظ و تحقق نظم و امنیت پایدار در جامعه، بهره گیری کند.

وی عنوان کرد: چند سالی است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چشم‌انداز سالانه خود را در قالب چند مفهوم ترکیبی، متناسب با شرایط روز انتخاب می‌کند و به عنوان یک مسیر روشن در طول یک‌سال در قالب شعار سال برای خدمت‌رسانی به آحاد مردم جامعه ایران اسلامی معرفی می‌کند.

شاکری اظهار داشت: نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ شعار “پلیس هوشمند و امنیت پایدار” را سرلوحه کار خود قرار داده است؛ پلیس هوشمند و امنیت پایدار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است که فرمودند مردم می‌خواهند ناجای قوی و مقتدر داشته باشند، کار پلیس هوشمند و پیچیده باشد، پلیس هوشمند در ارتقای رضایت‌مندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده نیروی انتظامی فیروزکوه تصریح کرد: در این میان نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در کشور سهم بسزایی دارد و‌ هوشمندسازی پلیس به عنوان‌ اساس امنیت بوده و تمرکز بر افزایش خدمت‌رسانی به آحاد مردم جامعه در ابعاد مختلف به منظور جلب رضایت شهروندان، خود نیز مولفه‌هایی را به دنبال دارد.

شاکری اذعان داشت: امروز پلیس به عنوان متولی نظم و امنیت در جامعه، با دقت، صحّت عمل و سرعت‌ در پاسخگویی متناسب با متقاضیان خدمات پلیس، تلاش می‌کند؛ به همین دلیل امروز رویکرد پلیس رویکرد علمی و دانش‌محور بوده است.

وی افزود: همچنین یکی از مولفه‌ها و اولویت‌های مهم ناجا در برقراری نظم و امنیت، رضایت‌مندی شهروندان از خدمات پلیس می‌باشد، که با توسعه و ارتقای تجهیزات الکترونیکی و برداشتن گام‌های علمی در جهت هوشمندسازی پلیس، می‌توان در پرتو ایمان، تخصص و جوان‌گرایی، هوشمندی و مدیریت، تقویت روحیه پژوهش‌ محوری و استفاده از ایده‌هایی که از شاخصه‌های پلیس کشور است، به این مهم دست یافت‌.

فرمانده نیروی انتظامی فیروزکوه با اشاره به حوزه ارتباطات و اطلاعات ناجا بیان داشت: ارتباطات و اطلاعات علاوه بر فناوری‌های پیشرفته ارتباطی، تغییرات اجتماعی، هزینه استفاده از قدرت نظامی را افزایش داده و سازمانی مانند پلیس، دیگر سازمان‌ها و نهادها و گروه‌ها سعی نموده در رویکرد پیشین محصور نشده و مطابق با تغییرات و تحولات روز جامعه، برنامه ریزی لازم را به انجام رسانده و منطبق با رویکرد‌های جدید در قالب پلیس هوشمند گام بردارد.

وی تصریح کرد: پلیس امروز مفهوم ارتقا را در عرصه‌های نرم‌افزاری و هوشمندسازی، گسترش داده و این مهم را امری واجب در تحقق آرمان پلیس در تراز انقلاب اسلامی دانسته و در این راستا گام‌های اساسی برداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی فیروزکوه خاطر نشان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرباز ولایت و همچنین یک نهاد اجتماعی که مردم را سرمایه و پایه اصلی امنیت می‌داند، از هیچ تلاشی در راه خدمت‌گذاری صادقانه به مردم فروگذار نکرده، که نمونه این خدمات را در عرصه‌های مختلف جهت یاری‌رسانی به مردم آسیب دیده شاهد بودیم.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی فیروزکوه طی یک‌سال گذشته، عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به بیماری منحوس کرونا، طرح کنترل تردد در مسیر‌ها در ۵ مرحله، با تلاش همکاران ما در شهرستان فیروزکوه با موفقیت لازم اجرا شد و همچنین با اقداماتی که همکاران ما داشتند توانستند در کاهش اثرات بیماری در سطح شرق استان و شهرستان فیروزکوه گام‌های موثری بردارند.

شاکری اذعان داشت: خوشبختانه امسال شاهد کاهش ۱۹ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته در سطح شهرستان بودیم؛ بالغ بر ۹۵ درصد از سرقت‌ها در سطح شهرستان توسط عوامل انتظامی شهرستان و پلیس آگاهی کشف شده و اموال به مال‌باختگان برگردانده شد.

وی افزود: ما بالغ بر ۴۱ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را داشتیم که این امر نشان می‌دهد همکاران بنده عزم جدی درخصوص مبارزه با‌ مواد مخدر در سطح شهرستان دارند.

شاکری تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در حوزه پلیس راه و پلیس راهور شهرستان فیروزکوه صورت گرفته _با توجه به اینکه دو محور مواصلاتی به سمت شمال کشور و استان سمنان را داریم_ ما شاهد ۳۶ درصد کاهش تصادفات و فوتی بودیم، که این توفیقات به دست آمده با تلاش و جدیت همه دستگاه‌ها در کنار نیروی انتظامی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه در پایان گفت: از همه عزیزان و سازمان‌هایی که در کنار پلیس در جهت‌ تولید امنیت در سطح شهرستان زحمت کشیدند تشکر می‌کنم؛ همچنین از همه همکاران عزیز در سطح شهرستان، این سربازان ولایت که شبانه‌روز تلاش می‌کنند، و خانواده‌های محترم این عزیزان و از مردم فهیم شهرستان که همیشه پشتوانه خوبی برای نظام و پلیس خدمت‌گذار در سطح شهرستان هستند، قدردانی می‌کنم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا