بسیج در خدمات رسانی کرونا الگو سازی کرد

به گزارش پایگاه خبری تورنه،  سرگرد پاسدار محمد حیدری منش، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر روستای درده با بیان اینکه بسیج پدیده ای ارزشمند است، تصریح کرد: بسیج با حکمت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با رهبری امام خامنه ای مدظله العالی شکوفا شد.

وی با بیان اینکه بسیج از اوّل که به وجود آمد و نام بسیج به خود گرفت، بیان داشت: بسیج عبارت بود از یک حرکت آگاهانه در دوران جنگ تحمیلی که در سال ۵۹ شروع شد.

سرگرد پاسدار حیدری منش با اشاره به نقش بسیج در دفاع مقدس اذعان داشت: آنوقت هم تابستان ها خوزستان گرم بود؛ زمستان ها منطقه‌ی شمال غربی سرد؛ از پای کولر راحت و آب خنک داخل یخچال و آغوش گرم پدر و مادر بیرون آمدند؛ از کنار مزرعه‌ی محصول بر زمین مانده بیرون آمدند؛ یا کارِ کارخانه‌ای را که ممکن بود بعداً از او بگیرند، یا اداره‌ای را که ممکن بود بعداً دیگر به آن‌جا راه ندهند، رها کردند و بیرون آمدند و به خوزستان گرم و شمال غرب سرد رفتند، برای همه گوارا نبود.

وی در ادامه گفت: در چنین هنگامه‌ای، عدّه‌ی پیدا شدند؛ از جاهای مختلف، از قشرهای مختلف، در سنین مختلف، زن و مرد؛ اینها آن راحتی را، آن خنکای تابستان را، آن کرسی گرم زمستان را رها کردند؛ آغوش پدر و مادر را رها کردند؛ محصول روی زمین مانده را رها کردند؛ کارِ کارخانه و اداره را رها کردند؛ درس دانشگاه و مدرسه را رها کردند و به سمت جبهه راه افتادند. چرا؟ چون احساس کردند که دشمن مرزها را شکسته و وارد میهن اسلامی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه اشاره کرد: در عرصه سازندگی و آبادانی میهن اسلامی بعد از دفاع مقدس تلاش کردند و در بزنگاه های حوادث مختلف در میدان بودند و حماسه آفریدند. اینها بسیجی هستند. اینها همان کسانی هستند که خداوند متعال در قرآن فرمود: «فضّل اللَّه المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیما»، امروز هم بسیج پیشتاز خدمت رسانی است و عرصه دفاع از انقلاب و دستاورد های آن همت خود را صرف نموده است.

سرگرد حیدری منش تاکید کرد: امروز اگر در نهضت خدمات رسانی کرونا بسیج الگو سازی کرد و در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای حفظ سلامت مردم اقدام کرد نشان از جامع بودن نگاه بسیج و علاج مشکلات بودن روحیه بسیجی است؛ امروز اگر دلاور مردان نیروی دریایی سپاه ، دشمن را به خاک مذلت کشاندند روحیه بسیجی بوده است که از صدر اسلام تا دفاع مقدس و تا هنگامه ظهور حضرت صاحب الزمانی ادامه دارد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا