اصناف و تعزیرات درج قیمت برای همه کالاها را نظارت کنند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محسن منصوری در جلسه تنظیم بازار با اشاره به وضعیت بازار اظهار داشت: در ۴۵ روز گذشته بازار وضعیت تقریبا آرامی داشت، اما در اقلامی مانند گوشت، برنج، سیب زمینی و گوجه فرنگی، پیاز و موز هم افزایش داشته و تا حدودی نگرانی ایجاد کرده است و باید برای آن تدبیر کنیم.

وی با اشاره به وضعیت شب عید ادامه داد: طی دو سال گذشته مردم به معنای واقعی عید نداشتند، البته امسال هم اگر چه کرونا استمرار دارد، اما جامعه شناسی مردم نشان می دهد که مردم به دید و بازدید علاقه‌مند هستند، همچنین بلافاصله بعد از تعطیلات عید ماه مبارک رمضان در پیش است و باید تدابیر لازم برای این سه موضوع اندیشیده شود.

استاندار تهران عنوان کرد: همه دستگاه‌ها جریان بازار را رصد کنند و تحلیل دقیقی از بازار داشته و برای آن چاره اندیشی کرد.

منصوری سپس با اشاره به لزوم برنامه ریزی مستمر برای تنظیم بازار گفت: باید از هم اکنون تنظیم بازار یک سال بعد و یا شش ماه بعد را انجام دهیم و دستگاه های استانی تنظیم بازار را دقیق تر پیگیری کنند.

منصوری تصریح کرد: باید تلاش کنیم که قیمت اقلام ثابت بماند، همچنین می بایست وضعیت بازار تهران تعیین و تنظیم شود تا در کشور مشکلی ایجاد نشود.

وی درباره قیمت گذاری کالاها افزود: درج قیمت برای همه کالاها تکلیف است و عدم درج قیمت تخلف محسوب می شود که اصناف و تعزیرات بر این موضوع نظارت داشته باشند، همچنین برای بازار شب عید باید تمرکز بیشتر بر نظارت ها در بازار داشته باشیم و اقدام عملیاتی برای آن تعریف شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: می بایست نظارت جدی بر عمده فروشان داشته باشیم، چرا که وقتی عمده فروشی نظارت شود قطعا خرده فروشی اصلاح می شود، همچنین احتکار و قاچاق احتمالی باید به صورت جدی رصد و پیگیری شود.

منصوری درباره فروش فوق العاده و فروش ویژه بیان کرد: ممکن است به هر دلیلی نتوانیم نمایشگاه مانند سال‌های قبل به دلیل شیوع کرونا داشته باشیم، اما باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم و فروش فوق العاده در بازار دیده شود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از خریدهای اینترنتی و کیفیت نسبتا مناسب کالاها به نظارت میدانی دقیق بر قیمت‌ گذاری و کیفیت اجناس و اقلام مصرفی تاکید کرد و گفت: باید این نوع خرید را در تهران برای کاهش ترافیک و حفظ وقت گسترش دهیم.

استاندار تهران افزایش قیمت برنج و شکر اظهار داشت: توزیع این اقلام تسریع شود و مباشران در خصوص توزیع این اقلام نیز افزایش پیدا کند؛ همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت برنج از طریق وزارت جهاد پیگیری شود تا اقلام ضروری در زمان مناسب به بازار تزریق شود.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا