انتخاب فرمانداران استان تهران بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب صورت می گیرد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محسن منصوری در آیین تکریم و معارفه فرماندار قرچک که در سالن اجتماعات ملائک این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فرآیند گزینش و انتخاب فرمانداران استان تهران با وسواس و جدیت دنبال می شود و در انتخاب فرمانداران رئوس بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از جوانان مومن و انقلابی در مناصب مدیریتی مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، فرمانداران حلقه وصل نظام با مردم هستند و این جان کلام است و فرمانداران در خط مقدم خدمت به مردم شریف قرار دارند و باید قدردان این نعمت باشند.

استاندار تهران حرکت فرمانداران در مسیر شهدا را کلید واژه مدیریتی فرمانداران استان تهران برشمرد و تاکید کرد: در مسیر حرکت به سمت شهرستان قرچک به واسطه شناختی که از این منطقه داشتم با تمثال شهدای عظیم الشانی مواجه شدم که به واسطه ایثارگری های این عزیزان توانستیم صندلی های مدیریتی داشته باشیم و حقیقتا وامدار خون شهدا هستیم.

منصوری سپس گفت: خدا را گواه می گیرم در چند سال گذشته که با شهید ایرلو که از شهدای شاخص قرچک بودند مراوده داشتم جز اخلاص از ایشان ندیدم و ایشان معتقدانه در جبهه مقاومت حضور داشت و این سبک یک سبک زندگی مومنانه و مجاهدانه است.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی عرایضم خطاب به فرماندار جدید شهرستان قرچک که حضور بی واسطه بین مردم را اولویت قرار دهد.

استاندار تهران تاکید کرد: در احکام همه فرمانداران این نکته را قید می کنم که با ائمه جمعه ارتباطی وثیق و عمیق برقرار کنند، چراکه بهره گیری از رهنمود ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی شهرستان برای فرمانداران برکت است.

منصوری ادامه داد: شرط ما با همه فرمانداران اسکان در شهرستان متبوع است و مسئول پروازی نمی پذیریم و معتقدم برای دقایق خدمت به مردم باید برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: امروز نیازمند کار فوق العاده و جهادی و ویژه در استان داریم و ساختار های اداری ما به گونه ای است که تنها با کار اداری نمی توان مشکلات را برطرف کرد.

مقام عالی دولت در استان تهران افزود: مدیر جهادی نباید مطالبه گری کار مردم را برای خود عیب بداند و مدیران نباید برای رفع مشکلات مردم شان و درجه جز نوکری برای خود قائل باشد.

منصوری اظهار داشت: هرچند رعایت سلسله مراتب را صحیح می دانیم اما اگر فرمانداری حس کرد که می تواند با ارتباط گیری با وزیران و بدنه عالی اجرایی کشور مشکلات مردم را مرتفع کند نباید معطل اجازه استاندار باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: مردم همواره جلوتر از مسئولین بودند و قیام ۱۵ خرداد که دشت ورامین به آن مزین است کار بزرگی است که با کمترین منابع رقم خورد و مدیر نباید برای حل مشکلات تنها اتکای به منابع مالی داشته باشد.

وی گفت: اینکه توده مردم از فرماندار یا بخشدار رضایت داشته باشند موجب برکت در کار است و این مزیت بزرگی برای مدیر است.

استاندار تهران ادامه داد: فرمانداران باید حرکتی مبتنی بر وحدت همدلی و وفاق در شهرستان داشته باشند و خط و خطوط سیاسی نباید در کار مردم و خدمت به شهروندان اخلال ایجاد کند.

منصوری سپس با یادآوری مشکلات شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا افزود: بهره گیری از ظرفیت منطقه ای فارغ از نگاه شهرستانی باید مدنظر فرمانداران باشد و اگر سالیان قبل نگاه منطقه ای بر مدیریت اجرایی دشت ورامین حاکم بود با ایجاد شرکتی متشکل از شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا تاکنون مترو این سه شهرستان هم راه اندازی شده بود.

وی تصریح کرد: متقابلا از جوانان و نخبگان شهرستان قرچک توقع دارم که فرماندار جدید را همدلانه و متعهدانه کمک کنند و تعهد می دهم که به طور ویژه مشکلات این شهرستان را پیگیری کنم.

منصوری گفت: در خصوص قطار حومه ای دو جلسه با شهردار تهران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد و نتایج خوبی هم حاصل شد و موضوع تصفیه خانه شهر قرچک نیز در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تهران گنجانده شد.

استاندار تهران تصریح کرد: جریان خدمت در کشور همواره ادامه دارد و این محصول نظام ولایی است و اگرچه که این جریان در برخی مواقع شدت و ضعف دارد.

وی ادامه داد: بیشتر ترجیح می دادم تا این آیین در جمع مردم شریف شهرستان قرچک و در نماز جمعه برگزار می شد که مهم ترین پیامش پاسخگویی بی واسطه به مردم است.

منصوری گفت: مسئول، شأنی غیر از نوکری مردم ندارد و باید بین مردم حضور داشته باشد و اتاق های در بسته آفت مدیریت است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا