سایت‌های عربی از دختران ورزشکار ایرانی به عنوان الگو یاد می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، «هاشمیه متقیان» با اشاره به قرار گرفتن نامش در جمع نامزدهای زنان برتر سال ۲۰۲۱ اظهار داشت: این افتخاری برای من است که به عنوان یک زن ایرانی و مسلمان بتوانم جایی در بین برترین‌های جهان داشته باشم.

وی ادامه داد: در بازی‌های پارالمپیک توکیو با کسب مدال طلا، نخستین نشان زرین تاریخ دوومیدانی ایران را در این آوردگاه بزرگ کسب کردم. پیش از من ساره جوانمردی و زهرا نعمتی در تیراندازی و تیروکمان توانستند بودند برای ایران مدال طلا کسب کنند. بسیار خوشحالم که مدال من نقشی در ارتقا جایگاه کاروان ایران داشت. اکنون نیز نام من در جمع پنج زن برتر ورزش در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته و امیدوارم این عنوان به ورزش و مردم ایران برسد.

دارنده مدال طلا پارالمپیک توکیو این را هم گفت: دختران ایرانی در آوردگاه‌های بزرگ نشان دادند که کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا زمانی ارزشمند است که با حفظ کرامت زن باشد. حجاب برای ما هیچگاه محدودیت نبوده است.

وی افزود: زمانی که در سال ۲۰۱۷ به مسابقات انگلیس رفته بودم تمریناتم با لباس و پوشش اسلامی موجب تعجب دیگر رقیبان شده بود. آنان تصور تمرین با این لباس را نداشتند اما وقتی که در میدان مسابقه قرار گرفتم نشان دادم حجاب مانعی برای موفقیت نیست.

متقیان با بیان اینکه سایت‌های خبری عربستان و کویت از زنان ایرانی به عنوان الگو یاد کردند عنوان کرد: برخی از زنان ورزشکار کشورهای اسلامی حجاب را دلیل ناکامی خود عنوان می‌کردند اما بعد از کسب مدال طلا توسط دختران ایران در پارالمپیک، سایت خبری کشورهای عربستان و کویت با انتقاد از عملکرد ورزشکاران خود حجاب دختران ایرانی را ستودند. این بسیار ارزشمند است.

ملی‌پوش خوزستانی که در دیدار مدال‌آوران با رهبری سخنگوی ورزشکاران پارالمپیکی بود در این زمینه گفت: در آن دیدار مسائلی مانند عدالت ورزشی و مشکل اشتغال ورزشکاران را مطرح کردم که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: توصیه معظم‌له به وزیر ورزش موجب شد تا هم قانون استخدام ورزشکاران پارالمپیکی اصلاح  و هم گام‌هایی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی آنان برداشته شود. من و صادق بیت‌سیاح به عنوان ورزشکاران مدال‌آور خوزستانی در شرکت ملی فولاد استخدام شدیم و امان‌الله پاپی نیز در حال تکمیل مدارک و کارهای استخدامی است.

وی ادامه داد: امیدوارم  دیگر استان‌ها نیز برای استخدام مدال‌آوران گامی بردارند. دولت سیزدهم بعد از توصیه مقام معظم رهبری، اقدامات مهمی در زمینه رفع تبعیض و عدالت ورزش انجام دادند./ایرنا

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا