انقلاب اسلامی همچنان بعد از ۴۳ سال در جایگاه آفندی و پیشروی قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سرهنگ پاسدار محمد حیدری منش، فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه، در سخنرانی یوم الله 22 بهمن 1400 اظهار داشت: اکنون و در جشن ۴۳ سالگی فجر انقلاب و در آستانه ورود به چهل و چهارمین سال انقلاب اسلامی به تبیین چند نکته مهم پرداخته و تداوم پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب را در بستر جهاد تبیین بررسی می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر پیروزی انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ یک معجزه بود استمرار و چهل و سه ساله شدن آن معجزه‌ای بزرگ تر است زیرا اگر دشمن در لحظه پیروزی انقلاب غافلگیر شد و نتوانست از پیروزی انقلاب جلوگیری کند اما از فردای پیروزی با همه توان و امکانات در تمامی عرصه‌های متصور کمر همت برای حذف ماندگاری انقلاب بست ولی طرفین نبست و به تعبیر دیگر ابر و باد و مه و خورشید و فلک را به کار گرفتند تا انقلاب به ۴۳ سالگی نرسد ولی به کوری چشم آنان این اتفاق افتاد و انقلاب، امروز جشن ۴۳ سالگی و آغاز ۴۴ سالگی خود را برگزار می‌کند و این یک پیروزی بزرگ و معجزه ای بزرگتر از معجزه پیروزی انقلاب می باشد.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب سه سال پیش فرمودند “تمام تحرکات دشمن در این چهل سال پاتک انقلاب بوده است” و البته امروز که انقلاب ۴۳ ساله شده است همین فرمایش ساری و جاری است. تک در اصطلاح نظامی یعنی پیشروی و پاتک یعنی سد پیشروی کردن، در واقع ملت در بهمن ۵۷ با یک پیشروی و حمله، ایران را از اسارت نظام طاغوتی و سلطه آمریکا آزاد کرد و امروز ۴۳ سال است که دشمن مرتب پاتک می کند تا آن چه را که در این کشور از دست داده به دست آورد و همواره ناکام مانده است در حقیقت انقلاب اسلامی همچنان بعد از ۴۳ سال در جایگاه آفندی و پیشروی قرار دارد البته در پیش روندگی و پیش برندگی گاها دچار کندی وتندی سرعت یا صعود و فرود یا فراز و نشیب شده اما هرگز توقف نداشته و همواره حرکتی رو به جلو داشته است و در نقطه مقابل، این دشمن است که تمام تحرکاتش به نوعی پاتک برای ایجاد سد در برابر پیشروی انقلاب بوده که به لطف الهی شکست خورده است.

سرهنگ حیدری منش عنوان کرد: در جشن 43 سالگی انقلاب، معمولاً از دستاوردها گفته می‌شود اما نکته حائز اهمیت آن است که بدانیم اولاً دستاوردها فقط مادی نیست و ثانیاً در همین دستاوردهای مادی در بخش‌هایی پیشرفت‌ها فوق انتظار بوده و البته در بخش هایی عقب ماندگی وجود دارد و ثالثاً دستاوردهای معنوی را نباید از قلم انداخت.

وی افزود: در آن دسته از دستاوردهای مادی که پیشرفت ها فوق انتظار بوده می‌توان به عرصه‌های سیاسی، عرصه های دفاعی (موشکی، پهپادی، فضایی، لیزر)، عرصه هسته‌ای و غنی‌سازی و عرصه امنیتی اشاره کرد و در بخش‌های کم رشد و دارای عقب ماندگی به اقتصاد، فرهنگ، صنعت خودروسازی و بانکداری اشاره کرد که متاسفانه رشد متوازن و قابل توجهی نداشته‌اند و امروز هم به پاشنه آشیل نظام تبدیل شده‌اند. قطعاً در هر دو بخش فوق الذکر، انگیزه ها و روحیات و افراد در پیشرفت یا عقب ماندگی نقش کلیدی داشته اند.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه بیان داشت: در احصاء دستاوردهای مادی نیز به اختصار به چند نمونه اکتفا می کنیم: مثلا تربیت یافتگی و تبدیل شدن انسان ها به عنصر جهادی و معنوی با کدام دستاورد مادی حاصل می‌شود؟ حاج قاسم سلیمانی این اسطوره بی بدیل و تکرار نشدنی در بستر انقلاب اسلامی به رشد و تکامل و انقلابی گری می رسد و به یک مکتب تبدیل می شود آیا این رشد و کمال محصول دستاوردهای مادی انقلاب است؟

سرهنگ حیدری منش در پایان تأکید کرد: حاج قاسم در وصیت نامه خویش و در گفتار و رفتار خویش چه چیزی را از شئون عاقبت به خیری می داند؟ و بر سر این بیعت، بدن اربن اربا شده خویش را سند این میثاق قرار می دهد؟ ولایت فقیه و تحقق نظام ولایی به جای نظام طاغوتی که تجلی توحید ربوبی است که به ماهیت نظام برمی‌گردد و در زمره دستاوردهای معنوی است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا