برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «سامون» برای استان‌های مازندران، تهران و سمنان

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حمید امینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۸ برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه اجرایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه به برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۰ در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: ۱۴ برنامه فرهنگی، ۱۱ برنامه دینی و مذهبی، ۱۱ برنامه حوزه فرهنگ و شهادت، ۱۰ برنامه هنری و ۶ برنامه رسانه‌ای برای سال ۱۴۰۰ در سوادکوه اجرایی شد و یا تعدادی از آن برای اسفند‌ماه اجرایی می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع‌های مشترک شهر‌های مهدی‌شهر در استان سمنان و فیروز‌کوه در استان تهران و سوادکوه در استان مازندران به نام «جشنواره فرهنگی و هنری سامون» خبر داد و خاطرنشان کرد: ایده برگزاری «جشنواره فرهنگی و هنری سامون» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال شد و موافقت اولیه آن هم دریافت شد.

امینی از ترسیم و نهایی‌شدن تقویم فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برای سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های استاد رحمت‌الله حسن‌پور سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه با نام ایشان نام‌گذاری و مراسم رونمایی از آن هم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد که به صورت طرح ابداعی در استان مطرح است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره برای سال ۱۴۰۱ درصورت تایید نهایی اداره کل و تأمین مالی برگزاری جشنواره‌ای با نام «به آسمان بنگر» با محوریت رصدخانه آلاشت و همیاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آلاشت است که طرح از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه آماده و برای بررسی به شهرداری و شورای شهر آلاشت ارائه شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه از برگزاری پنجمین جشنواره استانی شعر تبری نوج به میزبانی شهرستان سوادکوه شمالی در شهر شیرگاه و با همکاری مشترک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی و انجمن شعر و ادب شهرستان سوادکوه شمالی در سال آینده خبر داد.

وی از پیگیری اخذ و تخصیص تسهیلات کرونا به واحدها و مراکز زیرمجموعه به مبلغ ۱۴۸ میلیون تومان و همچنین پرداخت وام خوداشتغالی به مبلغ ۳۳۵ میلیون تومان در مجموع به مبلغ ۴۸۳ میلیون تومان به واحدها و افراد واجد شرایط اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی بین جامعه هدف نیز اجرایی شد.

امینی گفت: تجهیز و بهسازی اتاق گریم برای هنرمندان نمایش شهرستان سوادکوه هم اجرایی شده است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا