هرگونه فعالیت حضوری یا مجازی دانشگاه‌ها با نظر ستاد کرونا است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علی خاکی صدیق درباره فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌های سراسر کشور برای برگزاری حضوری یا مجازی کلاس‌های درس باید با ستاد مقابله با کرونا هماهنگ باشند و در شرایطی که وضعیت شهرها قرمز است اگر ستاد کرونا تصمیم بر غیرحضوری بودن کلاس‌ها داشته باشد، دانشگاه‌ها باید فعالیت کلاسی دانشجویان را مجازی برگزار کنند.

وی درباره اینکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رییس جمهور مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها است و این بخشنامه به استان‌ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: در زمینه حضوری یا مجازی بودن دانشگاه‌ها در وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی کرونا، منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا تعیین تکلیف شود.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: برای کلاس‌های درس دانشگاه‌ها همه تلاش ما برای حضوری بودن است اما هر استان باید برای حضوری یا مجازی بودن کلاس‌های درس خود حتما با ستاد مقابله با کرونا هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: تصمیم برای حضوری یا مجازی بودن کلاس‌ها به عهده ستاد کرونا است و اگر این ستاد شرایط قرمز یا دیگر شرایط کرونایی را اعلام کند ما موظف به اجرای آن هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونا معتقدند که شیوع کنونی سویه اومیکرون به دلیل حضوری بودن کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و بازگشایی آنها نیست و مانعی برای برگزاری کلاس‌های حضوری به شمار نمی رود.

وی درباره این موضوع که ممکن است از اسفندماه اوج بیشتر سویه اومیکرون را داشته باشیم و آیا با وجود این موضوع همچنان اصرار بر بازگشایی دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا باید تصمیم گیری کند ما در وزارت علوم تخصص لازم در این زمینه را نداریم که نظر بدهیم و تابع مصوبه ستاد کرونا هستیم چون اعضای آن می توانند نظر نهایی برای این موضوع را اعلام کنند.

خاکی صدیق درباره اینکه ستاد مقابله با کرونا هنوز تصمیمی برای تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های سراسر کشور نگرفته است، گفت: در حال حاضر فعالیت حضوری و ترکیبی برخی دانشگاه‌ها ادامه دارد و در صورتی که ستاد مصوبه جدیدی داشته باشد، وزارت علوم برای اجرای آن اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در بخشنامه‌ای به همه دانشگاه‌ها جزییات حضوری شدن نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به مصوبه نشست ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ در خصوص حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز حاصل مذاکرات به‌عمل‌ آمده در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور وزیر علوم در روز ۲۳ دی ۱۴۰۰ مستدعی است هماهنگی لازم برای اقدامات مرتبط با در نظر گرفتن همه شرایط و الزامات اختصاصی آن دانشگاه، موسسه آموزش عالی در اجرای مصوبه انجام شود.

بر اساس این بخشنامه، همه کلاس‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی نیم سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به‌ صورت حضوری برگزار می شود.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور به ۱۲۰ شهر افزایش یافت و با توجه به گسترش سویه اومیکرون در سراسر کشور، اکنون ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین بر اساس اعلام این وزارتخانه تا روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۵ نفر و همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

تاکنون ۶۱ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۳۰ نفر دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۳۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۶۴۶ دُز رسید./ایرنا

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا