فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارد

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار فیروزکوه گفت: فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارد‌ و تأکید مقام معظم رهبری هم بر نهضت کتابخوانی است که باید این موضوع را قدر بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش فرماندار فیروزکوه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن تأکید بر رعایت زمان بندی و برگزاری منظم جلسات و حضور به موقع اعضاء گفت: هر چه مردم کتابخوان تر و آگاه تر شوند بهره برداری دشمنان و معاندین کمتر و روند آسیب های اجتماعی نزولی خواهد شد.

حیدری منش افزود: علیرغم محدودیت ها در حوزه اعتبارات، سعی کردیم نسبت به بحث کتابخوانی و تعمیق دانش همگانی و آگاهی بخشی مردم در حوزه کتاب، تخصیص بودجه داشته باشیم و تلاش می کنیم در کمیته برنامه ریزی پشتیبانی لازم صورت گیرد و‌ در حوزه کانون پرورش فکری هم یکسری اقدامات انجام شده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد‌.

وی در خصوص ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضمن تشکر از همت و تلاش متولیان این حوزه تصریح کرد: برگزاری “پویش کتابخوانی” به صورت فصلی همانند پویش روشنا و ارائه جوایز به نفرات برتر، زمینه ای برای استقبال مردم از کتاب خواهد شد و باید به این نکته توجه کنیم که فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارد‌ و تأکید مقام معظم رهبری هم بر نهضت کتابخوانی است که باید این موضوع را قدر بدانیم.

فرماندار فیروزکوه گفت: در اغتشاشات اخیر طی بررسی های انجام شده افرادی که محور شرارت های دشمن شدند عموماً کسانی بودند که متاثر از آسیب های اجتماعی بودند و طلاق، اعتیاد و بزهکاری، فراوانی معنا داری در سوابق آنان داشت.

حیدری منش اظهار داشت: نبود معرفت موجب بی بند و باری خواهد شد و از طرفی هر چه جامعه فهیم تر و دانش مردم بیشتر شود، قطعاً مشکلات کمتری را در فضای آرامش عمومی جامعه خواهیم داشت و این‌مرهون تلاش های اعضای انجمن است تا بتوان اقداماتی انجام‌ داد که در سطح شهرستان شاهد تحول موضوع کتابخوانی در بازه یکساله تا دوساله باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا