پیگیر جایگزینی تاکسی های نو با تاکسی های فرسوده هستیم

خبرنگار:

اشرف پورمند
شهردار فیروزکوه گفت: پیگیر تخصیص تسهیلات لازم برای جایگزینی 17 تاکسی فرسوده در سطح شهر هستیم که پس از انجام امورات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علیرضا صادقی گفت: در دشت ناصر ایستگاه تاکسی فعال است و ایستگاه تاکسی در کوهسار بنا به درخواست شهروندان به انتهای خیابان منتقل شده است.

وی ادامه داد: برچسب تعرفه کرایه بر روی تاکسی ها نصب شده و مسافرانی که از سرویس دهی تاکسیرانی رضایت ندارند و یا نسبت به مواردی شکایت دارند می توانند با شماره رسیدگی به شکایات که بر روی برچسب درج شده تماس گرفته و موارد را گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شهردار فیروزکوه گفت: طرح های جامع و تفصیلی در وزارت راه و شهرسازی و در کمیسیون ماده 5 بررسی می شوند و تمام اراضی شهری داخل محدوده، کاربری دریافت می کنند.

صادقی ادامه داد: بر اساس قانون از زمانی که طرح ابلاغ و تصویب بشود به مدت ۱۸ ماه کسی که معترض کاربری ابلاغی است نمی تواند تغییر کاربری بدهد در طی این مدت دستگاه مرتبط با کاربری ابلاغی موظف به تأمین اعتبار است و بعد از ۱۸ ماه مالک می تواند از تمام حقوق مالکانه برخوردار شود.

وی با اشاره به اقداماتی که برای جمع آوری سگ های بلاصاحب انجام شده، توضیح داد: برای ساماندهی، عقیم سازی، واکسیناسیون هاری و برچسب گذاری سگ ها با یک شرکت قرار داد بستیم و این موضوع در حال انجام است.

شهردار فیروزکوه ادامه داد: با اقدامات انجام شده جمعیت سگ ها نسبت به 8 ماه گذشته کمتر شده و این برنامه تا دو سال آینده اجرا می شود، سگ ها را نمی توانیم حذف کنیم اما با تمهیداتی جمعیت آنها را کنترل و مانع از ایجاد مزاحمت برای شهروندان می شویم.

وی افزود: برای رفع مشکل ترافیک مرکز شهر درمحدوده پاسداران، به دنبال مجوز اجرای پروژه تقاطع هم سطح در محدود خط مثلث خیابان 18 متری بودیم، شهرداری تعهدات لازم را به راه آهن شمال داده و در طی دو هفته آینده صورت جلسه شده و پس از آن خیابان منتهی به تأمین اجتماعی آسفالت شده و خیابان پاسداران برای کاهش ترافیک مرکز شهر یکطرفه خواهد شد.

شهردار فیروزکوه ادامه داد: دو زمین چمن مصنوعی در خیابان تختی و کوی ادارات از قبل تأسیس شده است و آمادگی داریم که در اختیار هیأت های ورزشی قرار بدهیم و در پارک خلیج فارس احداث مکان ورزش های مختلفی پیش بینی شده و در نظر داریم تا پس از بهره برداری برای مدیریت و نگهداری در اختیار تربیت بدنی قرار بدهیم.

صادقی با اشاره به جمع آوری روزانه زباله در سطح شهر گفت: در حالت عادی زباله های شهر به صورت روزانه جمع آوری می شود و تنها در برخی موارد به دلیل خرابی ماشین آلات ممکن است که زباله ها با تأخیر جمع آوری شود و تأمین شیفت اضافه یکی از راهکارها برای جمع آوری به موقع زباله ها است و شهروندان می تواند با شماره 137 شهرداری برای گزارش مشکلات تماس بگیرند.

وی ادامه داد: در حدود یکصد و پنجاه سطل زباله فرسوده هستند و در طی 8 ماه گذشته در هر دوره 25 سطل زباله نو جایگزین شده و این رویه تا نوسازی کامل سطل های زباله ادامه خواهد داشت.

شهردار فیروزکوه اظهار داشت: از محدوده میان امیری فیروزکوه تا میدان امام علی (ع) از مشاور ترافیکی برای بررسی طرح ها و اصلاح هندسی محدوده کمک گرفتیم تا مشکل ترافیک و ایمنی با طرح کارشناسی برطرف شود.

صادقی با اشاره شرایط مشارکت شهروندان در احیای بافت های فرسوده، اظهار داشت: در منطقه تختی و پشت راه آهن بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر هر یک از همشهریان ساکن و کسانی که در این محدوده سرمایه گذاری کنند از تخفیف ۱۰۰ درصدی برای عوارض و صدور پروانه ساخت و تسهیلات مناسب با همکاری نظام مهندسی و دستگاه های خدمات رسان بهره مند می شوند.

شهردار فیروزکوه گفت: در شهر فیروزکوه، حدود 60 هکتار بافت فرسوده داریم، منطقه مسجد سی، تختی و راه آهن مصوب بافت فرسوده دارند و شهروندان می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برای احیای بافت فرسوده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در طی ۸ ماه گذشته پروژه های خوبی اجرا شده توضیح داد: با بهره گیری از اعتبارات شهرداری و اعتبارات دولتی، طرح های خوبی اجرا شده است، در دشت ناصر خیابان خاکی نداریم و دو پارک محله ای در آن منطقه احداث شده و پارک‌های موجود در سطح شهر و وسایل و تجهیزات بازسازی شدند.

شهردار فیروزکوه گفت: غسالخانه و کشتارگاه در حال تکمیل هستند، لکه گیری در تمام معابر شهری در حال اجرا است، جدول گذاری و کانال کشی در معابر شهر در دست اقدام است و با همکاری و حمایت شهروندان می توانیم پروژه های بیشتری را اجرایی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا