پیگیری شورا و شهرداری برای اتمام معبر ۱۸ متری فیروزکوه

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه از پیگیری برای اتمام طرح معبر ۱۸ متری و توافق با راه آهن شمال جهت بازگشایی کامل آن در ماه های آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، معبر 18 متری طرحی است که توافق با مالکان و اجرای آن سه دوره از شورای اسلامی شهر فیروزکوه را به خود دید و اواخر شورای اسلامی دوره پنجم طی مراسم رسمی بخشی از آن افتتاح شد، اما قسمتی بازگشایی و معبر در منطقه خط مثلث متوقف شد.

محمد رضا شهرآشوب در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح احداث معبر ۱۸ متری با هدف کاهش بار ترافیکی خیابان پاسداران و مرکز شهر از سال‌های قبل کلید خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا قبل از خط مثلث راه آهن متوقف شده است افزود: ۵۰ درصد دیگر این پروژه با عبور از خط مثلث راه آهن و خروج خودرو‌ها از حوالی درمانگاه تأمین اجتماعی انجام می‌شود که رایزنی برای جلب نظر شرکت راه آهن تهران – شمال به منظور احداث تقاطع هم سطح اصلی‌ترین علت توقف ادامه روند کار است.

وی تصریح کرد: در آخرین نشست مشترک مدیران شهری با مدیر کل راه آهن تهران – شمال طی تفاهم نامه‌ای اجازه ساخت تقاطع هم سطح و احداث راهبند با دیده شدن منابع مالی آن از جانب شهرداری فیروزکوه داده شد.

رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر فیروزکوه افزود: در این تفاهم نامه، انجام امور عمرانی تقاطع، ساخت راهبند و ساخت کانکس نظارتی از تعهدات شهرداری و تأمین نیروی انسانی راهبند بر عهده راه آهن گذاشته شد.

شهرآشوب تأکید کرد: این نوید را به همشهریان می‌دهیم که روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی با این تفاهم نامه موافقت کرد و طی دو روز آینده با ابلاغ این موافقت نامه به شهرداری فیروزکوه، ادامه عملیات از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: تلاش داریم تا در ماه های آینده این معبر را با کارکرد کاهش بار ترافیک شهری بازگشایی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا