این ملت دوباره یوغ حاکمان ستمگر را بر گردن خود نخواهد انداخت

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه گفت: استکبار جهانی نه مردم ما را شناختند، نه کشور ما را شناختند و نه رهبر ما را شناختند در نتیجه خطا می‌کنند؛ ملتی که 1400 سال اشک بر اباعبدالله (ع) می‌ریزد عزت‌مند است، این اشک ریختن نشان می‌دهد ما یاور مظلومان عالم هستیم؛ این ملت دوباره یوغ حاکمان ستمگر را بر گردن خود نخواهد انداخت.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت‌الاسلام یدالله سراج امام جمعه موقت فیروزکوه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در این شهرستان اظهار کرد: فنا و تباهی در انسان راه ندارد چون حقیقت انسان چیز دیگری است؛ انسان با مرگ از این عالم به عالم دیگری منتقل می‌شود؛ برای بازگشت به وطن اصلی خود باید عوالمی را طی کنیم که یکی عالم مرگ است؛ با مرگ انسانی دیوان این دنیا بسته می‌شود ولی دیوان دیگری باز خواهد شد.

وی افزود: یکی از مصادیق عمل صالح درختکاری و یا حفر چاه است، تا زمانی که این درخت یا این چاه باشد و مردم از آن استفاده کنند عمل صالح برای شما نوشته خواهد شد؛ در ساخت مدرسه، مدرسه و غیره حتی به اندازه یک آجر کمک کنید تا بنا برقرار است و دیگران بهره می‌برند شما نیز بهره می‌برند حتی اگر 100 سال باشد از دنیا رفته باشد؛ عمل صالح عالم دنیا و آخرت را به هم پیوند می‌زند؛ از دیگر مصادیق عمل صالح فرزند صالح است که اگر این فرزند شما قدم ارزشمندی برای رفاه جامعه در آینده بردارد و مردم از وی نفع ببرند برای شما عمل صالح است.

امام جمعه موقت فیروزکوه با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در ماه رمضان باید کاری کرد که تمام وجود ما، جامعه و شهر ما روزه باشد؛ در این ماه مهمان خدا هستیم و باید دقت کرد میزبان خوب پذیرایی می‌کند؛ روزه برای ما برکت، رحمت، مغفرت به همراه دارد.

سراج همچنین ادامه داد: اسلام بر عید و نوروز ایرانیان نه تنها خط بطلان نکشید که آن را تائید کرد؛ ذات بشر به دنبال عید و جشن است؛ در اسلام دید و بازدید به عنوان صله رحم بسیار سفارش و تاکید شده است که بیان شده عمر شما را زیاد می‌کند؛ با آمدن عید انسان دنبال دید و بازدیدها می‌رود، دنبال طهارت و پاکیزگی می‌رود که همه اینها در اسلام سفارش شده است؛ در آستانه سال نو نیاز نیازمندان را برطرف سازیم که این ثواب زیادی دارد.

وی با اشاره به توافق بین ایران و عربستان، خاطرنشان کرد: برخی کشورها همچون رژیم صهیونیستی در انتظار جنگ بین این دو کشور بودند و از توافق بین ایران و عربستان بسیار عصبانی هستند چراکه از اختلاف بین کشورهای اسلامی مسرور خواهند شد؛ آل سعود با همکاری آمریکا و غرب در جنگ یمن به دنبال جنگ با ایران بود؛ این توافق نشان داد آل سعود به عظمت و اقتدار ایران پی برده است.

امام جمعه موقت فیروزکوه بیان داشت: در سال 1401 کشور فراز و نشیب‌های فراوانی اعم از سیل، زلزله، جنگ احزاب را تجربه کرد؛ خدا را شاکر هستیم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است؛ پرچم تجزیه ایران را به دست می‌گیرند، عده‌ای پرچم سلطنتی شدن ایران را برافراشته‌اند و هر گروه متضاد هم هستند؛ سیاستمداران دنیا به اتحاد ظاهری مخالفین جمهوری اسلامی ایران خندیدند!

سراج افزود: افتخار ما به قرآن محمد است؛ اگر این قرآن به زبان عجم فرستاده می‌شد اعراب زیر بار این نمی‌رفتند از بس که لجوج و جاهل بودند، فرمود همین قرآن را به لسان عربی فرستادم و ایرانیان استقبال کردند؛ این عزت ایران است که قرآن بیان می‌کند چون ایرانی منطق دارد و از منطق استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی نه مردم ما را شناختند، نه کشور ما را شناختند و نه رهبر ما را شناختند در نتیجه خطا می‌کنند؛ ملتی که 1400 سال اشک بر اباعبدالله (ع) می‌ریزد عزت‌مند است، این اشک ریختن نشان می‌دهد ما یاور مظلومان عالم هستیم؛ این ملت دوباره یوغ حاکمان ستمگر را بر گردن خود نخواهد انداخت؛ رهبر ما با حکم حکیمانه سخن می‌گوید، رهبر ما فریاد می‌زند هیات من الذله! دنیا با این ملت و با این رهبری می‌خواهد بجنگد؟ این خیالی باطل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا