با ناهنجاری ها مواجهه هوشمندانه داشته باشیم / دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و درگیری بین مردم است

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: با هر ناهنجاری باید مواجهه هوشمندانه داشته باشیم تا موجب سوء استفاده دشمن نشود، چرا که دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال ایجاد اختلاف، تفرقه و درگیری بین مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه یازدهم فروردین ماه، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه افزود: یکی از صفاتی که در روایات بر آن تأکید زیادی شده است، خوش اخلاقی است؛ پیامبر (ص) فرمودند “اگر کسی در این ماه خوش اخلاق باشد، جواز عبور از پل صراط را بدست خواهد آورد”.

وی تصریح کرد: در محیط خانه، در اداره، با همسایه، اقوام و دوستان خوش اخلاق باشیم؛ بزرگترین دستور العمل اخلاقی برای انسان متأهل، خوش اخلاقی با اهل و عیال است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه گفت: بد اخلاقی اعمال انسان را تباه میکند و هر چقدر انسان عمل خوب داشته باشد ولی بداخلاق باشد، اهل جهنم است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوّم اذعان داشت: حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیها، مادر امامان و مادر همه مؤمنان است.

وی خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار بعد از امیرالمؤمنین، اولین بانویی بودند که به پیامبر ایمان آوردند و همراه و غمخوار پیامبر بودند و تمام اموال خویش را در راه اسلام خرج کردند، لذا حق عظیمی به گردن همه ما دارند.

حجت الاسلام حیدری درباره سالروز ۱۲ فروردین ماه بیان داشت: ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملّی ما است، روزی که مردم با رأی قاطع «جمهوری اسلامی» را انتخاب کردند؛ مردم به درستی اعلام کردند که راه نجات کشور و رسیدن به قلّه های سعادت، در گرو دو رکن جمهوریت و اسلامیت است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: ملّت غیور و قهرمان ایران، با وحدت و همدلی، ذرّه ای از احکام اسلام کوتاه نخواهند آمد و مطالبه ما از مسئولان هم این است که با تمام قدرت و توان، پای ارزش های اسلامی بایستند و نگذارند یک عده معدود، حرمت شکنی کنند.

وی عنوان کرد: اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی، عفیف و پایبند به اسلام هستند، حتی دختران شل حجاب هم به حجاب و عفاف اعتقاد دارند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه تأکید داشت: البته با هر ناهنجاری باید مواجهه هوشمندانه داشته باشیم تا موجب سوء استفاده دشمن نشود، چرا که دشمن در جنگ ترکیبی، به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه و درگیری بین مردم است.

حجت الاسلام حیدری گفت: بیانیه وزارت کشور درباره دفاع از ارزش های اسلامی و حجاب و عفاف، نشان از عزم جدی دولت در حفظ حریم و هویت مقدّس زن مسلمان ایرانی دارد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: دولت حتماً نسبت به حفظ ارزش های اسلامی وظیفه دارد، ولی نباید همه مطالبه ما از دولت باشد،‌ بلکه همه آحاد مردم نیز وظیفه دارند؛ بسیج باید پای کار باشد، باید نیروهای مردمی را سازماندهی کرد؛ کاسب ما هم میتواند با نصب بنر جلوی مغازه خود، نهی از منکر کند.

وی در ادامه درباره عمل به شعار سال بیان داشت: در خصوص شعار سال، نباید به نصب بنر و بیلبورد اکتفا کرد، بلکه همه باید تلاش کنیم به سهم خود گامی برداریم.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: مسئولان باید نقاط ضعف اقتصادی شهرستان را شناسایی کنند و برای حل آن برنامه ریزی کنند؛ باید برای مشارکت دادن مردم، راهکار، از جمله حمایت از سرمایه گزاری های خرد و تقویت تعاونی ها، مشخص کرد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان داشت: آحاد مردم برای کمک به اقتصاد کشور، نسبت به حمایت از کالای ایرانی و دوری از اسراف وظیفه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا