ابلاغ طرح پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در مناطق گردشگری فیروزکوه

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: طرح پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در مناطق گردشگری شهرستان فیروزکوه تهیه شده و این طرح در شورای تأمین شهرستان تصویب و به متولیان گردشگری در روستاها ابلاغ گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش در اولین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان فیروزکوه در سال ۱۴۰۲ گفت: اهمیت عفاف و حجاب در ایران اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و دشمنان ما به دنبال این هستند که در هر بزنگاهی و در هر جریانی چالش هایی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنند تا به اهداف خود برسند و ما را از هدف اصلی که تمدن نوین اسلامی است، دور کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مردم شهرستان فیروزکوه غالباً متدین و دین دار هستند؛ بر حفظ حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی تاکید دارند و آن را به عنوان یک موضوع اعتقادی مد نظر خود قرار داده اند، رویکرد ما بر این است که در سطح شهرستان فیروزکوه با تاکید بر هویت اسلامی و اعتقادی مردم این شهرستان اقدامات اساسی و خوبی در حفظ هویت بومی شهرستان صورت بگیرد.

فرماندار فیروزکوه در تکمیل صحبت هایش مطرح کرد: برخی از متدینین از حضور بعضی از افرادی که به صورت مسافر و یا بدون توجه به فرهنگ بومی در شهرستان حضور پیدا یافته و شئونات را حفظ نمیکنند گلایه مند هستند. این مصداق مهم اعتقادی بودن شهرستان ما را گاها بعضی از افراد میخواهند خدشه دار کنند که این دغدغه ها هم بجا است و از طریق مردم ولایتمدار شهرستان و متدینین شهرستان در مجامع مختلف ابراز شده است و ما در دولت مطابق ابلاغیه وزارت کشور برنامه هایی را پیرامون این موضوع به دستگاه های مختلف ابلاغ نموده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تهیه طرح پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در مناطق گردشگری شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: این طرح در شورای تامین شهرستان تصویب و به متولیان گردشگری در روستاها ابلاغ گردیده است.

حیدری منش در پایان خاطر نشان کرد: از سال گذشته پیش از شهرستان های دیگر ما هم کار گروه عفاف و حجاب را در شهرستان فیروزکوه راه اندازی کردیم که طرح های خوبی در این کار گروه در دستور کار قرار گرفت و اساساً به دنبال این هستیم که با همکاری دستگاه های مختلف و پیگیری فراجا و بسیج و حمایت نهادهای قضایی از ناهنجاری های اجتماعی که به واسطه ی عدم رعایت پوشش اسلامی صورت می گیرد شهرستان را حفظ کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا