ورود و چرای دام در مراتع طبیعی فیروزکوه تا نیمه خرداد ممنوع شد

خبرنگار:

سیما وران
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه با تاکید بر ایجاد و حفظ تعادل دام و مراتع گفت: ورود و چرای دام قبل از ۱۵ خرداد در مراتع طبیعی فیروزکوه ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد میرزا کریمی در گفتگو با خبرنگاران، با تأکید بر اهمیت پوشش گیاهی در حفظ منابع پایه آب و خاک اظهار داشت: فیروزکوه دارای ۱۶۷ سامانه عرفی مرتع در قالب مراتع ییلاقی و میان بند است.

وی گفت: تعلیف غیر مجاز دام خارج از فصل، موجب تخریب پوشش گیاهی و سیل‌های مخرب خواهد شد.

میرزا کریمی با بیان اینکه پوشش گیاهی نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و تأمین بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی دارد گفت: برای جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام به‌عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع فیروزکوه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه با اشاره به اینکه دامداران با توجه به فصل چهارم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری صحیح از مراتع مکلف هستند نسبت به رعایت تعداد دام و زمان فصل تعلیف اقدام لازم را انجام دهند افزود: دامداران در صورتی که قبل از ۱۵ خرداد دام‌های خود را برای چرا به مراتع ببرند به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا