بررسی روند اجرای عملیات لایروبی رودخانه حبله رود / پیگیری اقدامات دستگاه ها در مزداران

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه از روند اجرای عملیات لایروبی رودخانه حبله رود در منطقه مزداران بازدید و در جریان میزان پیشرفت و همچنین موانع پیش رو قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حیدری منش به همراه مسئول حراست فرمانداری، رئیس امور آب منطقه ای، رئیس بنیاد شهید از روند اجرای عملیات لایروبی رودخانه ها و بهسازی مزار شهدای روستای مزداران بازدید و در جریان میزان پیشرفت پروژه و موانع پیش رو قرار گرفت.

فرماندار فیروزکوه در حاشیه این بازدید تصریح کرد: اقدامات و برنامه ریزی های ارزشمندی صورت گرفته و انتظار می رود همه پروژه های تعریف شده به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا امکانات مفیدی که موجب رضایتمندی مردم می شود در سطح شهرستان فیروزکوه گسترش یابد.

علی اکبر حسینی رمدانی، مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه، اظهار کرد: فرماندار شهرستان فیروزکوه در حاشیه این بازدید ضمن تأکید بر اهمیت موضوع، دستورات لازم جهت جذب اعتبارات لایروبی در خصوص تسریع در انجام لایروبی را صادر نمود.

وی افزود: همزمان با ریزش های جوی اخیر و سیلابی شدن مسیل ها و با بالا آمدن سطح آب رودخانه های شهرستان فیروزکوه سه اکیپ گشت و بازرسی این امور در مناطق مستعد سیل مستقر و در طی بارندگی و روزهای بعد از آن لحظه به لحظه نقاط حادثه خیز را به صورت بازدید میدانی بررسی و جریان سیلاب را رصد می نمودند.

حسینی رمدانی ضمن تأکید بر حضور همه جانبه و مستمر در منطقه ادامه داد: در سال گذشته اقدامات موثری در راستای لایروبی رودخانه حبله رود انجام شده و در حال حاضر این امور با هماهنگی های بعمل آمده و با استفاده از یک دستگاه بیل زنجیری جهت افزایش ظرفیت آب گذاری و همچنین به منظور کاهش خطر سیلاب اقدام به لایروبی نموده و در حال رفع موانع در سایر نقاط حادثه خیز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این امور به واسطه وظیفه ذاتی خود، با هماهنگی و اقدامات منسجم با بسیج تمامی نیروهای موجود امور در جهت تسهیل و روانسازی نقاط حادثه خیز و سیل خیز، اقدامات و تمامی تلاش خود در راستای عبور ایمن سیلاب درمواقع بارش های سیل آسا و کاهش خطرات جانی و مالی سیلاب معمول خواهد داشت.

گفتنی است، در حاشیه این بازدید فرماندار فیروزکوه با برخی از اهالی روستای مزداران پیرامون مسائل روستا گفتگو داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا