مسئله اصلی کشور اقتصاد و معیشت مردم است / با ارقام و آمار مشکلی حل نخواهد شد

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسئله و دغدغه اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است و مسئولین باید با تلاش در جهت مهار تورم و رشد تولید، اثرات رشد اقتصادی را در سفره مردم آشکار کنند وگرنه با ارقام و آمار، مشکلی حل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، بیان داشت: دهه آخر ماه رمضان، بسیار مهم است و پیامبر دهه آخر را در مسجد معتکف میشدند و به عبادت میپرداختند.

وی عنوان کرد: ثمره روزه، تقوا است و تقوا کلید فلاح و رستگاری و ورود به بهشت الهی است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: اگر ما اهل تقوا باشیم، وعده الهی است که بنده اش را کمک خواهد کرد و از راهی که گمان ندارد، روزی اش را خواهد داد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه‌ی دوم اذعان داشت: وقتی امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، خطاب به مسلمانان جهان روز جهانی قدس را اعلام کردند، کمتر کسی فکر میکرد که این روز تبدیل به یک جریان مستمر جهانی علیه صهیونیسم شود؛ ولی امروز اثر قلم آسمانی این مرد الهی را شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز رژیم جعلی صهیونیستی، دچار گرفتاری های بی سابقه و هولناک است؛ تزلزل شدید سیاسی و عدم توان برای تشکیل دولت مقتدر و درگیری شدید، خروج قریب الوقوع ۲ میلیون یهودی از سرزمین های اشغالی، تقویت چند ده برابری گروه های فلسطینی و اعتراف مقامات اسرائیلی به نزدیک بودن فروپاشی، همگی نشان از این دارد که اسرائیل به زودی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: منطق جمهوری اسلامی در قبال مسئله فلسطین، این است که مردم واقعی فلسطین، خودشان باید نظام حاکم بر کشورشان را تعیین کنند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: قدس پاره تن اسلام و قبله اول مسلمین است و به فضل الهی،‌ با ادامه مبارزات مردم فلسطین و حمایت همه جانبه جهان اسلام، به زودی به آغوش جهان اسلام باز خواهد گشت.

وی در ادامه با اشاره به مسئله اقتصاد در کشور، بیان داشت: مسئله و دغدغه اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است و مسئولین باید با تلاش در جهت مهار تورم و رشد تولید، اثرات رشد اقتصادی را در سفره مردم آشکار کنند وگرنه با ارقام و آمار، مشکلی حل نخواهد شد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و برهم زنندگان سلامت اخلاقی جامعه و کانون خانواده، مطالبه عموم مردم و نیز عمل به قانون است؛ لذا مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی، حمایت خویش را از نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنی اعلام میداریم.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: اقدامات نیروی انتظامی، حساب شده و به دور از تنش خواهد بود، ولی عده ای دنبال حاشیه سازی هستند؛ لذا باید مواظب سوء استفاده دشمن باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مطالبه مردم غیور و شهید پرور ایران اسلامی از قوه قضاییه این است که با سلبریتی هایی که با هنجارشکنی به قانون دهن کجی میکنند، قاطعانه برخورد قانونی شود، چرا که این افراد الگوی جامعه هستند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: در کنار اقدامات نیروی انتظامی، لازم است نهادهای فرهنگی، گروه های مردمی، بسیج خواهران نیز اقدامات مؤثر فرهنگی داشته باشند چرا که هر اقدام اجتماعی نیاز به پشتوانه قوی فرهنگی دارد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که طرح عفاف و حجاب را آماده کردند و حمایت جناب آقای رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، از عموم نمایندگان مجلس به ویژه رئیس مجلس جناب آقای قالیباف مطالبه داریم، هرچه زودتر طرح عفاف و حجاب را در مجلس تصویب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا