فیروزکوه مجری طرح دختران آفتاب در استان تهران شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: طرح دآ (دختران آفتاب) در مدارس شبانه‌روزی شهرستان‌های استان تهران اجرا خواهد شد که در شهرستان‌های استان تهران، شهرستان فیروزکوه مجری طرح خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرستان‌های استان تهران، رضا امیدی با اعلام این خبر گفت: مقرر گردیده طرح دآ (دختران آفتاب) در ۳۰ مدرسه از ۳۰ مرکز استان کل کشور برگزار گردد که در شهرستان‌های استان تهران، شهرستان فیروزکوه مجری طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم.نامه منعقد شده بین وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، برنامه دختران آفتاب در مدارس شبانه‌روزی با اولویت مدارس دوره متوسطه دختران اجرا خواهد شدو مبنای طرح بر این می‌باشد که حوزه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بکارگیری ظرفیت و پتانسیل سایر دستگاه‌ها بتوانند در مدارس شبانه‌روزی دختران شور و نشاط و فعالیت‌های بدنی ایجاد نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: جنبه دوم این طرح، قالب آموزشی با رویکرد قهرمانی است که در حال حاضر در دو رشته ورزشی انفرادی و توپی با توجه به نیازسنجی و امکاناتی که در آن مدرسه وجود دارد و براساس شناختی که از دانش‌آموزان پیدا می‌کنند آموزش های لازم صورت می‌پذیرد؛ همچنین محور دیگر برگزاری کارگاه های آموزشی است که حداقل چهار کارگاه آموزشی در راستای ترویج سبک زندگی فعال و سالم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومسائلی که مورد نیاز دانش‌آموزان دختر است برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای مدیریت بهتر برنامه‌ها به خصوص در حوزه ورزش وجوانان در ادارات استانی و حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیته برنامه‌ریزی تشکیل می شود.

امیدی در ادامه بیان نمود: هدف کلی این طرح‌ در راستای استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان و همچنین افزایش فعالیت‌های بدنی و تحرک در بین دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا