وضعیت روستای سله بن تعیین تکلیف شود

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مردم روستای سله بن فیروزکوه بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال هنوز هم بلاتکلیف هستند، مسئولان برای حل این وضعیت اقدام عاجل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در فیروزکوه، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه توبه و استغفار و خودسازی است و شبهای قدر، بهترین فرصت برای توبه و استغفار است؛ شب قدر از هزار ماه برتر است و میتوان یک شبِه، ره صد ساله را طی کرد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: اولویت امروز کشور، اقتصاد و معیشت مردم، به ویژه مسئله مهار تورم و رشد تولید است.

وی اذعان داشت: تحقق شعار سال،‌ الزاماتی از جمله همکاری حقیقی و گسترده قوای سه گانه در جهت تصویب قوانین مورد نیاز و مبارزه قاطع و سریع با مفسدان، ایجاد زمینه برای مشارکت مردم در امر تولید، افزایش بهره وری و صرفه جویی همه جانبه، بکارگیری مدیران توانمند،‌ جهادی و انقلابی، و استفاده از ظرفیت های مغفول دارد.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: تمرکز بر مسئله اقتصاد، نباید ما را از امور مهم دیگر غافل کند؛ تمرکز لازم است ولی انحصار نه.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: امروز اولویت اول دشمن، به خطر انداختن سلامت اخلاقی جامعه و ضربه به کانون خانواده است.

وی افزود: گام اول آنها، کشف حجاب است ولی به اعتراف خودشان دنبال برهنگی و ولنگاری و ضربه به خانواده هستند؛ اینکه اولویت اول آنها، ضربه به خانواده است معلوم میشود که دلسوز مردم نیستند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: امروز کشف حجاب، هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است؛ حرام سیاسی به معنی بازی کردن در زمین و طراحی دشمن است.

وی تصریح کرد: البته اکثر کسانی که کشف حجاب میکنند، غافل هستند که پشت پرده این ماجرا، سرویس های جاسوسی دشمن و ضربه به نهاد خانواده هست وگرنه همراهی نمیکردند؛ همین بانوان، شبهای قدر اهل دعا و تضرع هستند و پای روضه امام حسین علیه السلام بزرگ شده اند و مردم ما ملّت امام حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: دستگاه های فرهنگی، روحانیت و تریبون دارها و اصحاب رسانه باید با روشنگری، نقشه دشمن را برای مردم افشا کنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: وظیفه برخورد با معدود هنجارشکنان، با قوه قضائیه و نیروی انتظامی است و مردم غیور ایران، هم حامی و پشتیبان آنها هستند؛ مواجهه با مسئله باید حساب شده و با برنامه ریزی دقیق باشد تا دشمن سوء استفاده نکند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: وظیفه آحاد مردم تذکر لسانی محترمانه است؛ نهی از منکر کنیم و سریع رد شویم و حتی اگر ناسزا گفتند، هیچ بحث نکنیم و عبور کنیم.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: مردم عزیز و شریف روستای سله بن، قریب ۲۰ سال است که بلاتکلیف هستند؛ بنده ضمن تشکر از پیگیری های استاندار تهران و فرماندار جهادی و انقلابی، که انصافاً پیگیر هستند، درخواست دارم که با جدّیت بیشتر،‌ نسبت به تعیین تکلیف روستا اقدام کنند و اگر گره کار در قوه قضاییه یا نهاد دیگری است، به زودی گره باز شود.

وی خاطر نشان کرد: توصیه بنده به مسئولان شهرستانی و استانی این است که همان طور که تاکنون جانبداری نبوده، در ادامه هم از هیچ گروه جانبداری نکنند، چرا که همه مردم برای ما عزیز هستند و باید قانون فصل الخطاب باشد؛ اگر کسی هم کوتاهی کرده و در حق مردم اجحاف کرده، باید پاسخگو باشد و دستگاه قضا در این مسئله ورود کند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: توصیه بنده به مردم مؤمن و انقلابی روستای سله بن این است که به فضل الهی این مسئله تمام خواهد شد ولی نگذارید که وحدت و همدلی شما از بین برود، مبادا در فضای مجازی به همدیگر توهین کنید.

وی اذعان داشت: شیطان دنبال این است که بین شما اختلاف بیاندازد، محور شما باید راه شهدای گران قدر باشد؛ این روستا با این همه شهید،‌ ایثارگر، علمای بزرگ، نباید اختلاف باشد؛ از بزرگان روستا میخواهم وحدت و همدلی را حفظ کنند.

در ادامه حجت الاسلام حیدری با اشاره به روز قدس گفت: روز قدس امسال بسیار ویژه است؛ اولاً مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام و فلسطین پاره تن اسلام است؛ ثانیاً با توجه به وضعیت اسفناک رژیم اشغالی و درگیری شدید بین خودشان، دست به اقدامات کور میزند که اخیراً هم از روی استیصال، با حمله به مقری در سوریه تعدادی را به شهادت رساند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه عنوان کرد: گویا اسرائیل برای نابودی خود، عجله دارد و زودتر از ۲۵ سال میخواهد نابود شود؛ بنابراین همه ما برای پاسداشت خون شهدای عزیز و پاسخ به خباثت اسرائیل، با شکوه در راهپیمایی روز قدس در جمعه آینده حاضر خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا