باغداران قبل از سم‌پاشی به زنبورداران اطلاع‌ دهند

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان فیروزکوه در خصوص جلوگیری از تلفات زنبورهای عسل گفت: كشاورزان و باغداران قبل از سم‌پاشی به زنبورداران محل اطلاع‌رسانی كنند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، ولی الله حسنی اظهار داشت: كشاورزان و باغداران در صورتی كه قصد سمپاشی مزارع و باغات را دارند حتما زنبورداران را 24 ساعت قبل از سم پاشی باخبر کنند.

مدیر جهادکشاورزی افزود: بحث تلفات زنبورهای عسل در اثر سمپاشی مزارع کشاورزی و باغ‌ها مطرح است که تصمیم گرفتیم به منظور حفظ و صیانت از زنبورهای عسل از طریق جهاد کشاورزی شهرستان‌ و همچنین مراکز مربوطه در دهستان‌ها توصیه لازم را جهت رعایت زمان سم پاشی به کشاورزان و باغداران انجام دهیم.

وی تأکید کرد: کشاورزان و باغداران شهرستان فیروزکوه باید توجه کنند که در صورتی که می‌خواهند مزارع و باغات خود را سمپاشی کنند اگر در شعاع ۴ کیلومتری آن‌ها کلنی زنبور عسل مستقر است به طور حتم زنبورداران را ۲۴ ساعت قبل از سم پاشی باخبر کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان حتی المقدور عملیات سم پاشی را به بعد از ظهر موکول نمایند تا بلکه زنبورعسل این حشره با ارزش و دوست کشاورزان و باغداران در امر گرده افشانی دچار تلفات نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا