بخشی از قضاوت های ناصحیح ناشی از عدم اطلاع رسانی درست است

خبرنگار:

راحله جمعه زاده
استاندار تهران گفت: ایجاد روابط منطقی برای اصلاح قضاوت‌ها ضروری است، چرا که بخشی از قضاوت های ناصحیح ناشی از عدم اطلاع رسانی درست است، که این مهم باید اولویت کار شما باشد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، نشست صمیمی علیرضا فخاری استاندار تهران با مدیران روابط عمومی فرمانداری‌ها و شهرداری‌های تابعه استان با حضور وحید کیهان مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و محمد صائبی سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران برگزار شد.

فخاری در این جلسه ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(ع) و همچنین هفته روابط عمومی اظهار داشت: یکی از وظایف مهمی که روابط عمومی بر عهده دارد، شناخت و تبیین است، در این راستا شناخت محیط و شناسایی اهداف سازمانی اهمیت دارد.

وی به لزوم جریان‌سازی یکپارچه اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد بازتابی از عملکردها و آینده پژوهی داشته باشیم باید همه سازمان‌ها با یک سیاست در کنار هم قرار بگیرند.

استاندار تهران برآورد صحیح از حوزه عمل را در روابط عمومی مهم دانست و گفت: نکته مهم ارتباط عمیق بین روابط عمومی‌ها و بدنه جامعه است اگر با عمق جامعه ارتباط برقرار نکنید اثرگذار نخواهد بود، نمایان‌سازی نیازمندی‌های جامعه و سازمان نیز از دیگر وظایف روابط عمومی است که به بسترسازی نیاز دارد.

فخاری عنوان کرد: روابط عمومی باید محل رجوع مردم باشد، بازخورد صحیح و منطقی نیز از دیگر نکات مهم است، چراکه مردم نتیجه‌گرا هستند از اینرو باید در اطلاع‌رسانی نتایج هم به اطلاع مردم برسد و توأم با عزت بخشی باشد چنین اقدامی اثربخشی کار شما را نمایان می‌کند.

وی به لزوم اصلاح قضاوت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد روابط منطقی برای اصلاح قضاوت‌ها ضروری است، چراکه بخشی از قضاوت های ناصحیح ناشی از عدم اطلاع رسانی درست است، که این مهم باید اولویت کار شما باشد.

استاندار تهران خطاب به مدیران روابط عمومی خاطرنشان کرد: روایت‌سازی اول بسیار مهم است چرا که در جنگ رسانه ای قرار داریم و جنگ شناختی هم به آن متصل شده است و روایت‌گری اول شرط جنگ است؛ از اینرو در چگونگی استفاده از فرصت‌ها و ابزارهای شناختی باید روایتگر اول باشید تا بتوانید سخن‌سازی داشته باشید.

فخاری با اشاره به لزوم شناخت بحران‌ها توسط روابط عمومی افزود: باید بتوانید گام‌های بعدی سازمان را بر اساس اهداف برنامه‌ریزی شده، مورد سنجش قرار دهید، نقاط کور و ابهام‌زا شناسایی و بر اساس آن آمادگی لازم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تبدیل نشدن به ابزار تبلیغاتی فردی، گروهی و جریانی در میان مدیران روابط عمومی ها باید مورد تاکید باشد، همچنین ارتباط با بدنه کارکنان سازمان برای انعکاس مشکلات و رساندن آنها به مسئولین نیز از دیگر وظایف روابط عمومی است.

استاندار تهران به لزوم ایجاد مرجعیت در میان مردم اشاره کرد و گفت: جلوگیری از بی‌پروایی اخلاقی در روابط عمومی مهم است، تا ضمن انعکاس اخبار درست، صحیح و شفاف از بی‌پروایی جلوگیری شود؛ چرا که غیرحقیقت را به عنوان حقیقت جلوه می‌دهد.

استاندار تهران در ادامه به لزوم ارتباط تعادلی بین روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: فعال کردن شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها به تقویت ارتباط تعادلی کمک می‌کند، همچنین تدوین سیاست‌ها، راهبردها و تبیین موضوع و انسجام درون سازمانی باید شکل بگیرد.

فخاری تصریح کرد: آموزش در بدنه روابط عمومی نیز اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه ایجاد ساختار متناسب برای روابط عمومی‌ها مهم است، از سوی دیگر روابط عمومی باید تحلیلگر و نتیجه‌گرا باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های ملارد، قرچک، پاکدشت، قدس، فیروزکوه و ری به عنوان روابط عمومی برتر تقدیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا