صبر و پایداری زمینه ساز موفقیت در زندگی است

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: صبر و شکیبایی و پایداری زمینه ساز موفقیت و پیروزی در زندگی است و در قرآن کریم در آیات فراوانی انبیاء و پیامبران الهی و اولیاء خدا و مؤمنان به صبر و پایداری و استقامت فراخوانده شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به نامگذاری روز دختر به مناسبت میلاد حضرت معصومه (ع) اظهار داشت: روایات متعددی از ائمه معصومین در مورد مقام دختر ذکر شده و در قرآن کریم نیز به آن پرداخته شده است.

وی افزود: با سیری در منابع اسلامی و در فرهنگ اهل بیت (ع) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند و تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده است، حاکی از این موضوع است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بر ضرورت اهمیت شورای فرهنگ عمومی در کشور تأکید کرد و بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان یکی از شوراهای مهم در عرصه فرهنگی کشور فعالیت می‌کند که فرصت و ابزار مناسبی جهت استفاده از پتانسیل‌های ثمربخش مردمی در امر اشاعه و ترویج فرهنگ عمومی در بین مردم و هماهنگی در بین دستگاه‌های دولتی است.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: باید به تبیین و تدوین سیاست ها و استراتژی های حوزه فرهنگ عمومی بپردازیم چراکه این مسئله خود امری بسیار حیاتی است.

وی به اهمیت جایگاه فرهنگ عمومی در کشور از منظر مقام‌معظم‌رهبری نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: حضرت آقا همواره در سخنان خود فرمودند اصلاح فرهنگ عمومی بر سایر کارها ارجحیت دارد چرا که مبنا و محور همه ی امور است.

ایشان بر ضرورت لازم الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و افزود: امروز باید تلاش شود تا با فعالیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه شاهد تجلی فرمایشات معظم‌له در این شهرستان باشیم و این مهم نیازمند تبیین سیاست ها و استراتژی های حوزه فرهنگ عمومی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن ایام فتح خرمشهر یادآور شد: همواره باید به اهمیت صبر و استقامت در زندگی انسان و تأکید آموزه های دینی بر آن و نقش آن در موفقیت و پیروزی، توجه داشته باشیم که مصداق این مهم را در دوران ۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: صبر و شکیبایی و پایداری زمینه ساز موفقیت و پیروزی در زندگی است، خواه در زندگی مادی و خواه در زندگی معنوی. در قرآن کریم در آیات فراوانی انبیاء و پیامبران الهی و اولیاء خدا و مؤمنان به صبر و پایداری و استقامت فراخوانده شده اند.

وی اهمیت به تداوم فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه را وظیفه مهم دستگاه های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه و هدفمند به انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت و صبر و استقامت داشت و این وظیفه خطیر در کشور برعهده نهادهای فرهنگی می باشد.

بر اساس همین گزارش در پایان این جلسه تصمیماتی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا