تا پایان سال افزایش نرخ کرایه تاکسی نخواهیم داشت

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی برای سال ۱۴۰۲ انجام شده و تا پایان سال افزایش نرخی نخواهیم داشت؛ رانندگان ۵ نماینده و ۵ عضو هیئت مدیره و تعاونی دارند که در جریان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مهدی باطبی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه در خصوص روند تصویب نرخ تاکسی شهری اظهار کرد: سالانه به استناد ماده ۷۱ قانون شوراها می‌توانیم افزایش نرخ کرایه تاکسی داشته باشیم که اقدام با توجه به تورم سالیانه که وجود دارد در بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه هر سال پیشنهادات به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: جلسه کارشناسی برگزار می‌شود و ترجیحاً از کارشناس رسمی دادگستری نیز دعوت می‌شود تا قیمت‌گذاری انجام شود؛ برای امسال نیز همین روند پیش رفت، در بهمن ماه ۱۴۰۱ از کارشناس رسمی دادگستری استعلام کردیم و ایشان تشریف آوردند و ۱۷ مسیری که جزو خطوط تاکسیرانی در سطح شهر فیروزکوه است را بر اساس کیلومتر و حجم ترافیک و غیره قیمت‌گذاری کردند.

باطبی بیان کرد: قیمت‌های تعیین شده به شورای اسلامی شهر اعلام شد و در شورا نیز مصوب شد، کمیته انطباق فرمانداری نیز تائید کرد و نهایتاً فروردین امسال اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه تصریح کرد: کرایه‌های امسال با توجه به اینکه سنوات قبل پایه کرایه‌ها به نسبت شهرهای مجاور اندک بود، افزایش کرایه به درستی توسط کارشناس صورت گرفت و توانستیم مصوبه را دریافت و اجرایی کنیم.

وی همچنین اشاره داشت: شهروندان در مواجه با رانندگانی که بیش از نرخ مصوب کرایه دریافت کنند، می‌توانند با شماره ۷۶۴۴۲۹۷۶ یا سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و شهروندان توجه داشته باشند شماره پلاک خودروی تاکسی یا شماره‌ای که پشت شیشه عقب تاکسی درج شده را یادداشت کنند؛ قطعاً در کمیته انضباطی رانندگانی که از نرخ کرایه مصوب بیشتر دریافت کنند شامل جریمه خواهند شد و با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

باطبی در پایان تاکید داشت: این افزایش نرخ تاکسی برای سال ۱۴۰۲ بوده و تا پایان سال افزایش نرخی نخواهیم داشت؛ رانندگان ۵ نماینده و ۵ عضو هیئت مدیره و تعاونی دارند که در جریان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا