رفع تصرف 50 هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه های فیروزکوه

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه از رفع تصرف و بازگشایی حدود 50 هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه قزقنچای و حبله رود در مجاورت روستای مزداران، گذرخانی و نجفدر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علی اکبر حسینی رمدانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور، ۵۰ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه قزقنچای و حبله رود رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اخذ دستور از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه و با همراهی مامورین نیروی انتظامی رفع تصرف گردید، افزود: طی این عملیات ۲۶ مورد رفع تصرف شامل دیوار، فنس کشی، ۳ بنا به مساحت ۴۰۰ متر مربع، ۷ مورد گلخانه در بستر رودخانه قزقنچای و حبله رود در دو روز کاری رفع تصرف شد.

حسینی رمدانی همچنین اظهار کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، گروه گشت و بازرسی این امور به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه ها و مسیل ها، فوراً اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف صورت می گیرد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: این امور با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا