مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو فیروزکوه

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه، سطوح مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو این شهرستان در سال زراعی جاری را 980 هکتار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حسنی در خصوص این خبر گفت: فیروزکوه جزو شهرستان های سردسیر است که به دلیل وضعیت آب و هوایی مراحل برداشت غلات مزارع دیرتر از سایر مناطق استان انجام می شود.

وی خاکشیر، سلمه، پیچک و جودره را از علف های هرز رایج این شهرستان دانست و گفت: هم اکنون مبارزه با علف های هرز ۴۳۲ هکتار از مزارع آبی و ۳۷۰هکتار از مزارع دیم گندم در سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه در سال زراعی جاری در چندین روستای شهرستان دوره های آموزشی کنترل علف های هرز برگزار شد، گفت: امسال مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۹۳ هکتار از مزارع جو شهرستان فیروزکوه عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه اگر با علف‌های هرز مزارع مبارزه نشود کیفیت و کمیت محصول به میزان چشمگیری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، افزود: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات استراتژیک است، اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش معنادار عملکرد مزارع به میزان حداقل ۳۰ درصد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا