زنده‌گیری و تحویل دو راس بره وحشی در اهنز فیروزکوه

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فیروزکوه از زنده‌گیری و تحویل دو راس بره وحشی در گشت و پایش ماموران اجرایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، داریوش فرخی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران اجرایی مستقر در سر محیط‌ بانی ارجمند، حین گشت و پایش منطقه واقع در روستای اهنز به فردی که دو راس بره وحشی را با خود داشت، برخورد کردند.

وی با بیان این که پس از گفت‌وگو با این شخص و بررسی موضوع، مشخص شد که بره‌ها توسط چوپانی که از اتباع بوده است، نگهداری می‌شد، افزود: ماموران بلافاصله برای اینکه بره‌ها را به زیستگاه اصلی خود بازگردانند، به همراه این شخص به دنبال چوپان گشته اند، ولی متاسفانه موفق به پیدا کردن وی نشدند و به ناچار بره‌ها را با خود به سر محیط‌ بانی ارجمند منتقل و از آن ها نگهداری کردند.

فرخی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، بره‌ها برای نگهداری و جلوگیری از تلف شدن، به مرکز نگهداری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تحویل داده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: شهروندان از دست زدن به نوزاد حیات وحش خودداری کرده و آنها را به هیچ عنوان از طبیعت جدا نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا