شورایی که بخواهد به دنبال نمایش باشد شورا نیست / ایستادیم تا مشکلات شهر حل شود

خبرنگار:

سید مجتبی حسینی
رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه گفت: ایستادیم تا گره های بسیاری باز شده و مشکلات شهر حل شود، شورایی که بخواهد به دنبال نمایش باشد، شورا نیست، شورا باید هدفمند باشد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد رضا شهرآشوب در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: تا امروز 174 جلسه شورا برگزار شد که 338 مصوبه داشتیم و 86 جلسه کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی و برنامه و بودجه و عمران شهری برای بررسی تخصصی مصوبات نیز برگزار شده است.

وی افزود: بودجه سال گذشته 49 میلیارد مصوب شده بود که در تفریغ بودجه نزدیک به 95 میلیارد تومان محقق شد و امسال هم بودجه 69 میلیارد و 900 میلیون تومان مصوب شد که به دنبال تحقق مبلغی بیش از بودجه مصوب هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه اظهار داشت: شورایی که بخواهد به دنبال نمایش باشد، شورا نیست، شورا باید هدفمند باشد و در روزهای ابتدای فعالیت به شهردار، اهداف شورا را گفتیم به عنوان مثال یکی از اهداف احداث ساختمان برای شهرداری است که پس از سابقه 100 ساله شهر شدن فیروزکوه بتواند در یک ساختمان غیر اجاره ای استقرار داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: اجرای آسفالت و جداول از وظایف متداول مدیریت شهری است، برای اصلاح طرح جامع بیش از 15 جلسه با مشاور برگزار کردیم و در استان نیز پیگیر هستیم تا طرح به زودی ابلاغ گردد.

رئیس شورای شهر فیروزکوه بیان داشت: برای ادامه طرح معبر 18 متری (خیابان مطهری) بیش از 50 نشست در مراجع مختلف ملی و استانی برگزار کردیم تا بتوانیم موافقت مدیران ذیربط برای عبور همسطح از منطقه خط مثلث را اخذ کنیم و ایستادیم تا گره های بسیاری باز شده و مشکلات شهر حل شود.

شهرآشوب در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اخذ مبالغ توسط برخی تعاونی ها جهت اجرای پروژه های شهری گفت: اخذ مبالغ توسط تعاونی ها از اعضا، هیچ ارتباطی به شهرداری و شورا برای ارائه خدمات ندارد و اعضا می توانند از تعاونی خود پیگیر باشند که این مبالغ به چه دلیل دریافت شده است.

وی به چالش های مدیریت شهری اشاره و اظهار داشت: از بدو فعالیت شورای ششم قرار بود اداره آب و فاضلاب، بحث فاضلاب شهری را اجرا کند اما عدم اجرای آن، اجرای آسفالت در برخی از نقاط شهر را با مشکل و تأخیر مواجه کرده و در صورت آسفالت معبر و حفاری برای اجرای طرح فاضلاب، بسیاری از منابع شهر که برای اجرای آسفالت هزینه شده به هدر می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا