شورای استان تهران شوراهای برتر را انتخاب و معرفی کرد / شوراهای برتر به تأیید استانداری رسید

خبرنگار:

سید مجتبی حسینی
نایب رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: شوراهای شهر و روستای برتر در شورای استان طرح و انتخاب شده و برای تأیید به اداره کل امور شهری و شوراها و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، نیما سراج در نشست خبری در خصوص فرآیند انتخاب شوراهای برتر گفت: از زمانی که تصمیم به برگزاری همایش روز ملی شوراها در شورای عالی استان ها گرفته شد، مقرر شد شورای عالی استان ها شاخص های انتخاب شورای برتر را به شورای استان ها و شوراهای شهرستان ارسال کنند و شوراهای شهرستان مأمور شدند یک روستا و یک شهر را به عنوان شورای برتر روستایی و شهری به شورای استان اعلام کنند به صورتی که این انتخاب به تأیید فرماندار شهرستان نیز برسد.

وی افزود: لیست شاخص ها در قالب 30 بند روستایی و شهری ابلاغ شد و امتیازها با همکاری شورای بخش و شهرستان بررسی و به استان ارسال شد و در فیروزکوه از هر بخش نیز یک روستا به استان معرفی شد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان تهران اظهار داشت: شوراهای شهر و روستای برتر در شورای استان طرح و انتخاب شده و برای تأیید به اداره کل امور شهری و شوراها و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ارسال شد.

نماینده شورای شهر در شورای شهرستان فیروزکوه افزود: برای انتخاب شورای بخش برتر و شورای شهرستان برتر نیز اظهار نظر شورای شهرستان اخذ نشده و خود شورای اسلامی استان تهران این انتخاب را انجام داد.

سراج تصریح کرد: اعضای شورایی که جزو شوراهای برتر بودند و در شورای استان نیز عضو بودند در تصمیم گیری انتخاب شورای برتر استان دخالتی نداشتند و سایر اعضا امتیازات را بررسی کردند.

وی به شوراهای برتر اشاره و گفت: شورای اسلامی شهر فیروزکوه، شورای اسلامی روستای سلمان آباد ورامین، شورای بخش آفتاب و شورای شهرستان قدس با نظر شورای استان انتخاب و به ادارات کل شهری و روستایی و شوراهای استانداری ارسال شد و استانداری نیز بررسی میدانی داشتند و تمام 44 شهری که شورا داشتند را نیز بررسی نمودند که در نهایت شوراهای برتر تأیید شد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان تهران در پایان گفت: در همایش روز ملی شوراها که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، این شوراها معرفی و تجلیل شدند.

از مهم ترین شاخص هایی که شورای عالی استان ها ابلاغ نمود می توان به برگزاری و حضور منظم اعضا در جلسات، تنظیم و ارسال منظم صورتجلسات به کمیته انطباق، اهتمام در انتخاب شهردار کارآمد، نظارت موثر بر عملکرد شهرداری، پرهیز از دخالت در امور اجرایی و داخلی شهرداری، حضور موثر در جلسات مرتبط با شورا در شهرستان و استان، اشرافیت به قوانین شوراها، اهتمام در رعایت قوانین و مقررات، تعامل موثر با دستگاه های اجرایی، تعامل موثر با مردم، تعامل و همدلی اعضای شورا با یکدیگر، پیگیری مسائل و مشکلات شهر، خلاقیت و نوآوری در پیشبرد امور شهر، اهتمام در رفع مشکلات اقشار ضعیف، پاسخگویی موثر به مردم و آینده نگری در مدیریت شهری اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا