پیش بینی اجرای برنامه یک روز شاد در هر ماه تابستان فیروزکوه / استقبال از طرح های هنرمندان در حوزه زیباسازی شهر

خبرنگار:

سید مجتبی حسینی
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر فیروزکوه گفت: برنامه یک روز شاد از تابستان پیش رو به صورت یک روز در هر ماه با همکاری هنرمندان و اصحاب هنر فیروزکوه در حوزه نشاط اجتماعی پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد اسفندیار در گفتگوی خبری گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهر و رسالت اصلی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی و احیای فرهنگ هر شهری است.

وی افزود: شهرداری ها با توجه به ظرفیت های خودشان و سیاست گذاری های شورا در این حوزه فعالیت میکنند که می توان به فرهنگ سازی در حوزه ایمنی و ترافیک، تعاملات فرهنگی با شهرهای اطراف، تهیه محتوا و پیام های فرهنگی، برگزاری هفته های فرهنگی و معرفی جاذبه های شهر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر فیروزکوه تصریح کرد: تنوع برنامه های قابل اجرا بسیار زیاد است اما با توجه به محدودیت های شهرداری فیروزکوه و شورا در منابع مالی، تمرکز ما در سال پیش رو در حوزه افزایش نشاط اجتماعی و بهبود سلامت خانواده است.

اسفندیار به برنامه های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: برنامه یک روز شاد از تابستان پیش رو به صورت یک روز در هر ماه با همکاری هنرمندان و اصحاب هنر فیروزکوه در حوزه نشاط اجتماعی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزش، سال گذشته بیشتر در حوزه ورزش قهرمانی کمک داشتیم که سیاست گذاری این بخش بر عهده اداره ورزش و جوانان است اما امسال تمرکز ما بر روی ورزش های محله ای است و برنامه داریم در محله ها و پارک های مختلف، پارک ها را به وسایل ورزشی مجهز و با همکاری هیئت ورزش های همگانی، ورزش همگانی را در پارک ها توسعه بدهیم و اقدامی در راستای بهبود سلامت خانواده انجام دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر فیروزکوه گفت: در سال گذشته، برنامه شب های فیروزه ای با همکاری صدا و سیما، فرمانداری و شهرداری با محوریت نشاط اجتماعی در سه شب و پخش زنده با حضور پر شور شهروندان برگزار شد.

اسفندیار افزود: جشن غدیر، جشن دهه فجر و نورافشانی سطح شهر و جشن سایر مناسبت های ملی و همینطور اجرای برنامه فرهنگی و مذهبی و ایستگاه صلواتی با همکاری موکب شهدای شهرستان در اربعین از برنامه های اجرا شده در سال 1401 است.

ایشان در خصوص اقدامات و برنامه های حوزه زیباسازی اظهار داشتند: فراخوان هایی را در حوزه دروازه ورودی و مبلمان شهری ارائه دادیم و با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان و مجموعه شهرداری در حوزه زیباسازی فعالیت هایی را انجام دادیم که می توان به المان های نوروزی و مناسبتی و دروازه حرم اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به قدمت تاریخی شهر و کمبودهایی که در حوزه زیباسازی وجود دارد، شورا و شهرداری از ایده ها و طرح های هنرمندان بومی و غیر بومی برای توسعه این بخش استقبال می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا