تلاش کنیم تا آینده سازان کشور انسان هایی خودساخته باشند

خبرنگار:

داود اسفندیار
فرماندار فیروزکوه گفت: تلاش کنیم تا آینده سازان کشور انسان هایی خودساخته باشند که در مسیر تمدنی انقلاب بتوانند خود را در برابر هجمه های دشمن بیمه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در سال۱۴۰۲ به ریاست حیدری منش فرماندار فیروزکوه و با حضور امام جمعه شهرستان، مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضا در سالن اجتماعات شهید سلیمانی آموزش و پرورش فیروزکوه برگزار شد.

در این جلسه محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه ایام تابستان فرصت مناسبی برای شکل دهی مسائل اعتقادی و پرورشی دانش آموزان است اظهار داشت: آموزش و پرورش بیش از گذشته بروی حوزه های اعتقادی توجه و تمرکز کند به طور مثال می توان با برپایی اردو به امامزاده ها با همراهی روحانیون توانمند، در کنار بازی و تفریح مسائل اعتقادی را در ذهن دانش آموزان نهادینه کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب بر پرورش مناسب نوجوانان بر اساس فرهنگ ناب اسلامی گفت: باید روحیات نوجوانان و جوانان را به شکل مناسبی پرورش دهیم و آن ها را به واسطه ی فرهنگ ناب اسلامی که توصیه پیشوایان دینی و مبنای انقلاب اسلامی ماست توجیه کنیم.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: در این راستا باید با توجه به فریضه جهاد تبیین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تلاش کنیم تا آینده سازان کشور انسان هایی خودساخته باشند که در مسیر تمدنی انقلاب بتوانند خود را در برابر هجمه های دشمن بیمه کنند.

حجت‌الاسلام حیدری، امام‌جمعه شهرستان‌فیروزکوه در این جلسه ضمن تشکر از زحمات معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و مربیان پرورشی مدارس در کسب موفقیت دانش‌آموزان در حوزه تربیتی احکام، قرآن و نماز درباره اهمیت تربیت گفت: تربیت در سعادت و پیشرفت جامعه نقش مهمی دارد، اگر اهتمام بیشتری در زمینه پرورش داشته باشیم در حوزه آموزش هم موفق‌تر خواهیم بود، آسیب‌های اجتماعی دنیا، امروز بسیار است که اگر دانش‌آموزان به آن مبتلا شوند قطعا در حوزه آموزش هم ضربه خواهند خورد؛ لذا این دو معقوله در هم تنیده هستند و در حقیقت علم و پرورش، علم و معنویت دوبال انسان هستند؛ لذا لازم است همه ما و نیز شورای آموزش و پرورش شهرستان عنایت ویژه‌ای به این امر داشته باشیم.

حیدری در خصوص اوقات فراغت گفت: با یک برنامه منسجم و متنوع از همه ظرفیت‌ها در جهت مهارت‌آموزی استفاده شود و سعی کنیم برنامه‌ها مسجد محور باشد و طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب، در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش و معلمان داشتند به این نکته تاکید کردند، هرچه بتوانیم پای دانش آموزان را به مساجد و هیات‌ها باز کنیم کمتر دچار آسیب‌ها خواهند شد.

وی در پایان افزود: سرنوشت و آینده هر منطقه‌ای در گرو آموزش و پرورش است و امروز فیروزکوه نتیجه آموزش و پرورش گذشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا