خسارت سیل به دامداری‌ها و مرغداری‌ در منطقه طرود

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: در روستای طرود دامداری‌های متعدد دچار خسارت شدند، همچنین عشایر و دامداری‌های سنتی نیز خسارت و تلفاتی را متحمل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، ولی‌اله حسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سیل اخیر منطقه طرود و قسمت‌های دیگر از شهرستان فیروزکوه، بلافاصله در منطقه حضور پیدا کردیم و در قسمت‌های مختلف علی‌الخصوص در بحث مرغداری و دامداری تیم‌های کمک‌رسانی کمک‌های اولیه را انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در یک منطقه‌ای قبل از روستای طرود یک واحد مرغداری تحت عنوان شرکت صباح بود که نزدیک به یک سالن حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار قطعه از مرغ‌ها در سیل آسیب دیدند که بلافاصله تیم‌های اعزامی اقدامات لازم را در خصوص ۱۲ هزار قطعه انجام دادند؛ کارهای مقدماتی اولیه و پاکسازی بلافاصله صورت گرفت.

وی اشاره داشت: بیش از ۳۰ هزار قطعه مرغ زنده در سالن‌های دیگر این شرکت بودند که الحمدالله مشکلی برای آنها حادث نشد و در چرخه تولید باقی ماندند.

حسنی همچنین تصریح کرد: در بخش طرود دامداری‌های متعدد متاسفانه دچار خسارت شدند؛ همچنین در بخش عشایر و هم در بخش دامداری‌های سنتی خسارت و تلفاتی را متحمل شدند که ما بلافاصله پس از اقدامات لازم در خصوص یکسری از دام‌های تلف شده، صورت گرفت و همچنین علوفه و مواد غذایی که برای دامداری‌ها در نظر داشتند نیز دچار خسارت شدند.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه تاکید کرد: دامداران در سیل گرفتار شده و دچار خسارت شده بودند که بلافاصله با دستور استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی نزدیک به ۴۰ تن جو و ۲۵ تن یونجه به صورت رایگان در بین دامداران منطقه توزیع کردیم و شرایط را تا جایی که در توان ما بود، به حالت عادی برگرداندیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا