رسالت قوه قضاییه، استقرار عدالت است

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: رسالت قوه قضاییه، استقرار عدالت است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید طوری شود که هرگاه به کسی ظلم شد، امید داشته باشد که با رجوع به قوه قضاییه حق خود را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه، اظهار داشت: ماه ذی الحجه، ماه امامت و ولایت است؛‌ چرا که مناسبت های مختلفی درباره ولایت در این ماه وجود دارد که سرآمد آنها «عیدسعید غدیر» بزرگترین عید مسلمانان است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: امام محمدباقر علیه السلام، باقرالعلوم «شکافنده علوم» است و توسط پیامبر به این لقب نامیده شد. ایشان شاگردان زیادی در علوم مختلف تربیت کرد و حق عظیمی به گردن ما دارند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: بر اساس روایت امام باقر علیه السلام، شیعه واقعی کسی است که اهل گذشت، کمک به دیگران و مواسات با برادر دینی است. وگرنه فقط ادعاست.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم عنوان کرد: هفته قوه قضاییه را به همه قضات شریف به ویژه رئیس دادگستری شهرستان،‌ دادستان و همه قضات و کارکنان خدوم دستگاه قضای شهرستان تبریک عرض میکنم و از زحمات عزیزان تشکر میکنم.

وی گفت: رسالت قوه قضاییه، استقرار عدالت است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید طوری شود که هرگاه به کسی ظلم شد، امید داشته باشد که با رجوع به قوه قضاییه حق خود را بگیرد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: یکی از ویژگی های ممتاز شهید بهشتی، مردمی بودن و حضور بین مردم بود و امروز هم رئیس دستگاه قضا، با تواضع در نماز جمعه بین مردم حاضر میشود و این امر باعث میشود که بهتر در جریان مشکلات مردم قرار بگیرد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: مسئله پیشگیری از جُرم بسیار مهم است که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب و تأکید ریاست دستگاه قضاست. یک قِسم، پیشگیری عملی است که با بستن منافذ فساد و رویه های باطل توسط دولت و همچنین اصلاح قوانین فساد خیز توسط مجلس و برخورد قاطع با مجرمین توسط دستگاه قضا انجام میشود.

وی اذعان داشت: کشف حجاب و ناهنجاری های اجتماعی، طبق قانون جُرم هستند و مورد رضایت عموم مردم نیست و قاطبه مردم خواهان زیست عفیفانه و سلامت اخلاقی جامعه هستند لذا مطالبه از دستگاه قضا این است که با کسانی که سلامت و امنیت اخلاقی جامعه را آسیب میزنند، با قاطعیت برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: برخی فروشنده ها مسئله زیست عفیفانه را رعایت نمیکنند و در تفرجگاه و بوم گردی های غیرمجاز، مسائل خلاف شئون اخلاقی و اجتماعی اتفاق میافتد که مطالبه مردم شریف از دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم این است که با هرگونه قانون شکنی و ناهنجکاری با قاطعیت برخورد کند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: سی ام خرداد پلیس آلبانی با حمله به لانه شیاطین منافق در اردوگاه اشرف۳، بساط نفاق را در این کشور برچید. از سوی دیگر هم فرانسه گردهمایی سالانه منافقین را ممنوع کرد که اینها نشان از قدرت دیپلماسی و اقتدار نظام اسلامی دارد.

وی افزود: منافقین در آلبانی،‌ با حضور شبانه روزی در فضای مجازی، با کاربری های دروغین، اخبار جعلی و کذب علیه مردم ایران منتشر میکردند و با ترفندهای رسانه ای سعی میکردند، خودشان را زیاد نشان بدهند و مردم را ناامید کنند، ولی از سی ام خرداد، با جمع شدن بساط منافقین در آلبانی،‌ اخبار جعلی ۴۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: سرنوشت منافقین یادآور وصیت شهید سلیمانی است که فرمود: «والله قسم هرکس به سوی این نظام تیری انداخت آواره شد» و سرنوشت فلاکت بار منافقین درس عبرتی است برای ضد انقلاب داخلی و خارجی که بدانند اگر دست از خباثت و دشمنی خود برندارند، آینده ای خفت بار نصیب آنها خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: قسم دیگر پیشگیری از جرم،‌ پیشگیری فرهنگی است که نهادهای فرهنگی باید در زمینه آگاه سازی مردم اقدام کنند و نهاد امامت جمعه اعلام آمادگی میکند که با استفاده از تریبون نماز جمعه، برگزاری میز مشاوره حقوقی، همچنین ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، ستاد امر به معروف و … در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضا کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: روز عرفه، عید است و برکت و رحمت الهی در این روز نازل میشود و از دعای عرفه امام حسین علیه السلام بهره مند شویم.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان داشت: نماز عید سعید قربان در مصلی مسجد امام حسین علیه السلام برگزار میشود.

حجت الاسلام حیدری گفت: مردم عزیز، نذورات و قربانی های خود را در روز عید سعید قربان به کمیته امداد و بهزیستی تقدیم کنند تا به نیازمندان و مستحقین برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا