مسئولان برای حل دغدغه مسکن مردم تلاش بیشتری کنند

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسئولان برای بحث مسکن و نظارت بر بازار اجاره که دغدغه اصلی مردم است تلاش بیشتری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ۱۲ خرداد ماه، گفت: محبت، یکی از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده است؛ محبت یکی از نیازهای مهم و اساسی هر انسانی است که باید از منبع مطمئن تأمین شود وگرنه انسان دچار آسیب میشود.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: برخی دوستی های خیابانی به خاطر کمبود محبت در محیط خانه و به خاطر کوتاهی پدر و مادر است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: کلام محبت آمیز و اظهار محبت، وقت گذاشتن برای اعضای خانواده و تفریح با آن ها، کمک کردن به همدیگر، هدیه دادن و شوخی کردن، از مصادیق محبت کردن است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه عنوان کرد: مکتب امام (ره)، یک ذخیره ارزشمند برای ملّت ایران است و در طول انقلاب، هرجا توفیقاتی داشتیم به خاطر حرکت در مسیر مکتب امام بود و هرجا ضربه خوردیم به خاطر دوری از این مکتب ارزشمند بود.

وی افزود: سه بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت و بُعد عدالت است.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: امام عزیز ما اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ اهل توکل بود.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: اولین نمونه از مظهر عقلانیت امام، گزینش مردم‌سالاری برای نظام سیاسی کشور و تکیه‌ی به آراء مردم بود؛ از دیدگاه امام (ره)، صاحب اصلی مملکت، خود مردم هستند و میزان رأی ملّت است.

وی افزود: نمونه‌ی دیگر عقلانیت امام، سرسختی و عدم انعطاف در مقابله‌ی با دشمن بود؛ از دیدگاه این حکیم الهی، کم‌ترین انعطاف و کم‌ترین عقب‌نشینی، به پیشروی دشمن می‌انجامد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: بُعد دیگر عقلانیت مکتب امام،‌ تزریق روحیه خودباوری به مردم بود؛ پیشرفت‌های ما در زمینه‌ی علمی و صنعتی، در انواع و اقسام عرصه‌های زندگی، معلول همین اعتماد به نفس است و امروز شاهد این هستیم که فرزندان امام، در هوافضای سپاه، موشک خرمشهر را رونمایی میکنند که یک موشک نیست بلکه ۸۰ موشک است و اگر صد تای آن شلیک شود، هشت هزار نقطه دشمن را هدف قرار میدهد.

وی عنوان کرد: در بُعد عدالت، اصرار بر خدمت به محرومان، تأکید بر اجتناب از اشرافیت و مردمی بودن مسئولان جلوه های عدالت خواهی امام (ره) بود؛ از دیدگاه امام (ره)، بزرگترین عبادت خدمت به محرومان است و مردمی بودن و دوری از تجمل بر مسئولان نظام اسلامی واجب است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: در ۱۵ خرداد سه عنصر “مردم”، “رهبر و امام” و “انگیزه‌ی مذهبی و روح شهادت‌طلبی و فداکاری برای خدا” وجود داشت.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: یاد شهدای عزیز ۱۵ خرداد را گرامی میداریم. شهدایی که در مظلومیت جان دادند و خدا به مظلومیت و غربت آنها برکت داد و انقلاب اسلامی به بار نشست و یاد آنها جاودانه شد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه، اذعان داشت: با توجه به فرارسیدن فصل اجاره نشینی، دغدغه بسیاری از مستأجران، اجاره بها است.

وی بیان کرد: درخواست ما از مسئولان این است که نسبت به بازار اجاره، نظارت داشته باشند؛ وضع قوانین کافی نیست، باید نظارت کافی باشد، باید جلوی دلالان را گرفت؛ این وظیفه حاکمیت است؛ انتظار این است که مسئولان ما در سالی که شعار آن «مهار تورم و رشد تولید» است در بحث مسکن که دغدغه اصلی مردم است تلاش بیشتری کنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: توصیه ما به صاحب خانه ها هم این است که اهل انصاف باشید؛ با خداوند متعال معامله کنید، شما برادر مؤمن خود را کمک کنید تا خدا هم شما را کمک کند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: ۱۵ خرداد،‌ ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست است؛ نگهداری و مراقبت از محیط زیست یک وظیفه انسانی و شرعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا