آبیاری اراضی دیم با انتقال یا پمپاژ آب جرم است

مدیر امور منابع آب فیروزکوه گفت: کاشت نهال و آبیاری اراضی دیم به هر نوعی اعم از پمپاژ، حمل آب با تانکر، انتقال حقابه از سایر اراضی غیرمجاز بوده و جرم محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسینی رمدانی با اشاره به فصل گرما و افزایش مصرف آب اظهار داشت: به اطلاع کلیه کشاورزان و مالکین اراضی دیم می‌رساند کاشت نهال و آبیاری اراضی دیم به هر نوعی اعم از پمپاژ، حمل آب با تانکر، انتقال حقابه از سایر اراضی و … غیرمجاز بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف این امور ضمن توقیف ادوات پمپاژ و تانکر با اخذ دستور از دادستان شهرستان نسبت به جمع‌آوری نهال و اخذ جریمه خسارت به آبخوان مطابق با مصوبه شورای اقتصاد اقدام خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در ادامه گفت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه در ماه گذشته 7 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی روستاهای هرانده، اندریه، جلیل آباد، کلفور و جلیزجند در مجموع به عمق 110 متر و با دبی 6.81 لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

رمدانی در پایان با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت پر و مسدود شده است خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات از خروج 18 هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا