طرح موضوع زیست عفیفانه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فیروزکوه با موضوع ترویج فرهنگ زیست عفیفانه با حضور اعضای شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسن حیدری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: بنای شورای فرهنگی عمومی این است که جایگاه واقعی خود را پیدا کند و لزوماً درباره ی مناسبت‌ها نیست و رسالت این شورا فرهنگ سازی است و هدف این است که با توجه به شرایطی که در منطقه است تصمیم گیری شود به عنوان مثال دوری از اسراف، مبحث صبور بودن، وقت شناسی، دوری از عافیت طلبی، احترام به بزرگترها و والدین مصادیقی هستند که می‌تواند برای این موضوعات مهم تصمیم گیری شود.

وی در ادامه تأکید داشت: جلسات فرهنگ عمومی باید خروجی مناسبی داشته باشد و تمامی مصوبات آن به مرحله اجرا برسند دستور جلسه ما بحث ترویج فرهنگ زیست عفیفانه است، یکی از این مصادیق مبحث حجاب و پوشش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه گفت: در حوزه حجاب و عفاف هم کارهای ایجابی می‌توانیم داشته باشیم هم سلبی، همچنین در حوزه مراکز تفریحی بانوان و فرهنگ‌سازی عفاف و زیست عفیفانه می توانیم برنامه داشته باشیم.

در ادامه حیدری منش فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی فیروزکوه ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: لازم است که همه دستگاه های فرهنگی ما همت کنند که شاهد اقامه عزاداری به شکل مناسب در شهرستان باشیم؛ تمهیدات لازم در همه موارد که برای برگزاری این ایام است صورت گیرد تا فضای شهرستان را به شکلی متناسب با محتوای عاشورایی داشته باشیم.

حیدری منش ادامه داد: در شهرستان یکی از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله زیست عفیفانه است برای نیل به این مقصود در درجه اول باید سیاست گذاری شود که به چه شکلی انجام شود و تبیین شود که مشکلات این حوزه چیست به عنوان مثال ممکن است کسی به دنبال این باشد که مصادیق سبک زندگی غربی را داشته باشد، در این صورت باید شناسایی انجام شود و برای تقویت باورهای اصیل مبتنی بر ارزش‌های اسلامی تبیین شود و گسترش پیدا کند.

فرماندار فیروزکوه همچنین خاطرنشان کرد: دشمن هم در پی ضربه زدن به پایگاه‌های فرهنگی و ارزشی است از جمله مسئله حجاب را هدف قرار می‌دهند طرحی که فراجا شروع کرده بسیار خوب است و کنار این برنامه‌ها، اقدامات فرهنگی هم باید مورد توجه باشد؛ بنابراین مقدمتاً شاخص‌ها مشخص شوند و در جلسه کارشناسی مورد بحث قرار گیرد و دوم اینکه نحوه اجرایی کردن مصوبات و خروجی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: برای تمام مجموعه‌های فرهنگی از جمله ورزشگاه‌ها، فرهنگسراها و مراکز گوناگون شاخص‌های فرهنگی مشخص شود در مجموعه‌های آموزشی بیشتر نیاز به این است که در کنار کلاس‌های هنری و فرهنگی، پیوست فرهنگی داشته باشیم و مجموعه ورزش و جوانان نیز در این حوزه تلاش کنند تا به شکلی مناسب به سمت زیست عفیفانه حرکت کنیم.

این جلسه پس از بحث و تبادل نظر همه اعضای شرکت کننده پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا